W Stronghold Legends oprócz standardowych machin oblężniczych i obronnych, znanych z poprzednich części, mamy do dyspozycji dodatkowe urządzenia. Są one podzielone pomiędzy poszczególne typy zamków, dlatego nie spotkamy np. ziejących ogniem ptaków na murach lodowego zamku ;)
Katapulta jest machiną mobilną średniego zasięgu. Tor lotu wystrzelonego nią pocisku jest prawie poziomy dlatego nie nadają się one do ostrzeliwania celów ogrodzonych barierą. Machiny te dobrze sprawują się w niszczeniu budynków oraz murów okalających zamek. Katapulta dostępna jest w obozie oblężniczym każdego zamku.
Koszt: 200szt. złota
Mobilna masywna kłoda okuta żelazem zawieszona na łańcuchach, zadaszona deskami - oto istota taranu. Jest on bardzo powolny ale skuteczny. Jedynym zadaniem tej ociężałej jednostki jest niszczenie bram zamków. Taran zbudujemy w obozie oblężniczym w każdym zamku.
Koszt: 150szt. złota
Wieża oblężnicza służy do otwierania drogi na mury wrogiego zamku bez niszczenia bramy i bez użycia drabiniarzy. Machina ta jest ciężka i powolna, ale dodatkową zaletą jest możliwość umieszczenia na jej szczycie łuczników, którzy mogą ostrzeliwać pozycje wroga. Wieżę oblężniczą możemy zbudować w każdym obozie oblężniczym.
Koszt: 150szt. złota
Ta machina oblężnicza wykorzystywana jest do ochrony wojska przed strzałami łuczników i kuszników nieprzyjaciela. Bardzo przydatna podczas zakopywania fosy, ponieważ chroni całkowicie wszystkie jednostki znajdujące się pod nią. Jest bardziej wytrzymała od zwykłej tarczy, ale przez to wolniejsza. Dostępna w obozie oblężniczym w każdym zamku.
Koszt: 100szt. złota
Mantleta jest to drewnianą tarczą o powierzchni pokrywającej człowieka. Nadaje się do ochrony ważnych jednostek oraz machin oblężniczych (np. katapult, balist). Drewniana tarcza jest przenoszona z miejsca na miejsce przez inżyniera, a budowana jest w każdym obozie oblężniczym.
Koszt: 10szt. złota
Trebusz jest doskonałą machiną oblężniczą do niszczenia budynków zamkowych. Po ustawieniu go na miejsce należy złożyć go w całość (przycisk Unpack). Trebusz ma większy zasięg niż katapulta, a jego pociski - ogromne głazy - zostają wystrzelone pod dużym kątem co umożliwia niszczenie celów poza przeszkodami. Można jej użyć również do miotania martwego, chorego bydła na teren zamku nieprzyjaciela. Machinę tą można zbudować w obozie oblężniczym w każdym zamku.
Koszt: 500szt. złota
Ta machina oblężnicza wypuszcza wielkie, magicznie kule, niszczące wszystko na ich drodze. Tylko strona Króla Artura może używać tego zaczarowanego urządzenia.
Koszt: 200szt. złota
Balista ogniowa jest celna i spisuje się doskonale w strącaniu wrogich jednostek z murów lub niszczeniu budynków. Kilka balist potrafi wywołać duży pożar w zamku nieprzyjeciela. Ta machina dostępna jest tylko w obozie oblężniczym lodowego zamku.
Koszt: 150szt. złota
Ten wóz wypełniony jest suchym sianem i smołą. Ta mieszanka wybucha po kontakcie z wrogiem wywołując pożar, mnóstwo zamieszana i chaosu. Wóz dostępny jest tylko w obozie oblężniczym zamku zła.
Koszt: 70szt. złota
To śmiercionośne urządzenie wyrzuca w powietrze kilka strzał, które spadając ranią wroga. Tylko siły zła mogą zbudować tą machinę.
Koszt: 250szt. złota
Te urządzenie stworzono ze względu na naturę wilków sił zła. Po umieszczeniu kilku z nich w pobliżu machiny, zostaną wystrzelone w powietrze na dużą odległość. Ta machina oblężnicza może ułatwić pozbycie się łuczników z wież i murów wrogiego zamku. Dostępna jest tylko w zamku zła.
Koszt: 100szt. złota
Koksowniki są używane przez łuczników do podpalania strzał, dlatego można postawić je tylko na murach i wieżach. Głównym celem budowania koksowników jest podpalanie wcześniej utworzonych smolnych rowów.
Koszt: 50szt. złota
Jest to rów wypełniony smołą, którą można podpalić używając płonących strzał łuczników stojących przy koksownikach. Po podpaleniu ogień rozprzestrzenia się i może podpalić kolejne smolne rowy przy okazji zabijając nieprzyjacielskie jednostki. Smolne rowy przed odpaleniem są niewidzialne dla wroga. Nie można ich postawić w zamku Króla Artura.
Koszt: smoła
Te montowane na wieżach harpuny wyrządzają poważne szkody smokom i innym jednostkom powietrznym. Jeśli jesteś atakowany przez smoki to powinieneś posiadać przynajmniej kilka tych urządzeń. Można je zbudować tylko na największych wieżach ale w każdym zamku.
Koszt: 250szt. złota
Płonące bale są poważną bronią. Po zwolnieniu zabezpieczenia bale spadają na ziemię i tocząc się wysyłają przeciwników w powietrze lub miażdżą ich. Bale muszą być zamontowane do muru, a można użyć ich tylko w zamku Króla Artura.
Koszt: 200szt. złota
Mangonele można umieszczać tylko na największych wieżach w zwykłym zamku. Ta machina wyrzuca w powietrze kamienie, które spadając potrafią zabić mnóstwo wrogich oddziałów.
Koszt: 200szt. złota
Pojemnik z olejem jest zamontowany do muru. Gdy wrogie jednostki zbliżą się i będą w zasięgu, zawartość zbiornika zostanie automatycznie podpalona i wylana prosto na nie. Po użyciu potrzeba trochę czasu, aż urządzenie napełni się. Dostępny jest tylko w zamku Króla Artura.
Koszt: 200szt. złota
Fosa służy do spowalniania wroga i jest jednym ze sposobów obrony. Aby dostać się do muru nieprzyjaciel musi najpierw zakopać fosę używając odpowiednich jednstek. Fosę można wykopać w zamku Króla Artura.
Koszt: 40szt. złota
Lodowy tunel pozwala na szybkie przemieszcza się z jednego miejsca w zamku do drugiego. Potrzeba przynajmniej 2 tuneli, aby system zadziałał. Tunele dostępne są tylko w lodowym zamku.
Koszt: 250szt. złota
Lodowe lustro może być zamontowane na murach. Gdy wróg zbliży się, lustro wystrzeli mrożący strumień światła i zatrzyma go na kilkanaście sekund. Tylko lodowi lordowie mają do nich dostęp.
Koszt: 200szt. złota
Jest to rów z zaostrzonymi kolcami na dnie. Jest on niewidzialny dla wroga i wypycha kolce tylko gdy zostanie odpowiednio obciążony. Lekkie jednostki takie jak łucznicy i włócznicy nie uruchomią urządzenia, natomiast rycerze i niektóre jednostki specjalne mogą łatwo stać się ofiarą tej pułapki. Dostępna jest tylko w lodowym zamku.
Koszt:40 desek drewnianych, 2szt. złota
Ziejące ogniem kaczory mogą być ustawiane w klatkach na murach zamku ciemności. Gdy najeźdźca zbliży się do klatki zostanie potraktowany strumieniem ognia.
Koszt: 100szt. złota
Te pułapki są zmniejszoną wersją zabójczych rowów. One również nie są widoczne dla wroga, który wchodząc na pułapkę zostanie zabity kolcami wypuszczonymi do góry. Można je postawić w lodowym i mrocznym zamku.
Koszt:10 desek drewnianych, 1szt. złota
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij