Prace nadesłane zaznaczone są kolorem

Stronghold 2 - o grze

Strona internetowa: 2kgames.com/stronghold2
Twórcy: Firefly Studios, Anglia
Światowy dystrybutor: Global Star Software (jeden z oddziałów Take 2 Interactive)

Polska premiera: 8 Marzec 2006
Premiera światowa: 9 Kwiecień 2005

Podstawowe fakty:

  • 24 misje w głównej kampanii
  • 12 misji w kampanii ekonomicznej
  • 20 historycznych zamków
  • 21 produkowanych przedmiotów/towarów
  • 24 jednostki
  • 140 budynków i obiektów zamkowych

Engine

Stronghold 2 korzysta z możliwości jakie oferuję grafika 3D. Engine gry to produkcja własna Firefly. Wyróżnia się dużą szczegółowością grafiki - np. zobaczymy świnki tarzające się w błocie, a za chwilę zaobserwujemy jak trafią pod nóż rzeźnika. Później zamkowy kucharz z mięsa od rzeźnika przygotuje chrupiącą pieczeń, którą z kolei zamkowa służba dostarczy na stół Lorda. I to wszystko będziemy mogli obserwować bez przeszkód, ponieważ gdy cokolwiek wydarzy się w którymś z budynków, zniknie dach danej budowli i będziemy mogli podziwiać kolejne kroki w przebiegu każdego z prawie 20 łańcuchów produkcyjnych.

Walka

Tylko maszyny oblężnicze mogą zniszczyć mury zamku, co powoduje, że Twoi żołnierze będą w większym stopniu zależni od drabin, wież oblężniczych i katapult. Nowością jest to, że atakujący będzie musiał zbudować wszystkie machiny oblężnicze w obozie militarnym, co będzie kosztowało go pewną ilość surowców i co ważniejsze określoną ilość czasu. Ułatwi to reakcje obrońcom zamku, aby zorganizować jakiś zaskakujący wypad.

Żołnierze mogą walczyć na schodach, wewnątrz wież, a także w siedzibie Lorda. Nawet jeśli wróg będzie już "pukał" do sypialni naszego Lorda, to możemy przejąć bezpośrednią kontrolę nad naszym alter ego i odeprzeć atak, gdyż Lord jest najsilniejszą jednostką w grze. Jego utrata jednak to nasza natychmiastowa porażka.

Engine gry obsługuje do 1000 jednostek. Nasze jednostki mogą walczyć w co najmniej 4 formacjach, które ułatwią nam efektywne prowadzenie wojny. Atak z boku kawalerią w formacji V, będzie czynił prawdziwe spustoszenie w szeregach wroga. Z kolei zakuci w zbroje rycerze zastawią naszych łuczników i ochronią te wrażliwe jednostki, przed atakiem nieprzyjaciela.

Wprowadzony został także specjalny punkt odwrotu/ucieczki. Cóż to jest? Po prostu wybieramy jakiś punkt na mapie, a później gdy np. nasz atak się załamie wydajemy rozkaz odwrotu i wszyscy nasi żołnierze wycofają się do tego wcześniej ustalonego punktu.

Sterowanie

Spacja przeniesie nas na oddalony widok z lotu ptaka, na którym dostrzeżemy słabości naszej obrony, wolne miejsca pod zabudowę, itp.

Gospodarka

Podstawowymi surowcami s a: pieniądze, kamień, drewno. W porównanie do pierwszej części gry, część gospodarcza jest znacząco rozbudowana.

Tym razem poborca podatkowy będzie musiał pofatygować się osobiście od drzwi do drzwi każdego z domów i zebrać podatki. Zmusi to graczy do stawianie domów blisko zamku, aby cały proces poboru podatków przebiegał sprawnie i bezproblemowo.

Dobry zamek to czysty zamek

Brak higieny był jedną z najczęstszych przyczyn zgonów w średniowieczu. W Stronghold 2 odpadki, które pozostaną nie sprzątnięte będą po chwili produkować trujące opary, które sprowadzą na Twoich poddanych choroby, a w najgorszym przypadku spowodują nawet ich śmierć.

Szczury roznoszą odpadki i kąsają mieszkańców zamku, również roznosząc choroby. Oczywiście możemy temu przeciwdziałać, poprzez zatrudnianie sprzątaczy odpadków oraz sokolnika, którego sokół czynić będzie spustoszenie wśród populacji szczurów w naszym zamku.

Rozgrywka, tryby gry

Nazwa zobowiązuje i ponownie stanadardowy przebieg misji to budowa i rozbudowa naszego zamku. Od czasu do czasu wróg oczywiście przetestuje defensywę naszego zamku. Są zarówno inwazję oparte na skryptach, jak i też będziemy walczyć z wrogim Lordem, który będzie współdzielił z nami mapę.

Zbudowany zamek będzie mogli rozbudowywać przez kilka kolejnych misji, zamiast zaczynać każda misję od budowy nowej twierdzy. Będziemy musieli oczywiście wprowadzać modyfikację w naszym zamku - co sprawdziło się w jednej misji przeciwko kilku bandytom, może nie wystarczyć przeciwko potężnej armii oblężniczej w kolejnej misji.

W odróżnieniu od nastawionej głównie na walkę głównej kampanii, jest również kampania ekonomiczna dla bardziej pacyfistycznych Lordów ;). Oczywiście nie zabrakło trybu gry swobodnej (sandbox mode) i edytora, o dużych możliwościach.

System honoru

Zamkowy mini-świat to jednak nie tylko normalne życie i wypełnianie codziennie tych samych obowiązków, okazjonalnie przerywane jakąś wojenką, czy oblężeniem. Będziemy mogli organizować różne publiczne wydarzenia, które wniosą do naszego zamku trochę odświętnej atmosfery. Będą to bankiety, bale, turnieje, a nawet egzekucje.

Nasz wirtualny doradca może ogłosić np. uroczysty obiad, od tego momentu w określonym czasie będziemy musieli wyprodukować pieczone gęsi, warzywa, wino. Im większa różnorodność biesiady, tym więcej punktów honoru dostaniemy. Właśnie, punkty honoru, dzięki ucztom, turniejom będziemy zwiększać ich liczbę. Do czego się przydadzą? Na przykład możemy pasować zwykłego żołnierza na rycerza, co uczyni go silniejszym.

Multiplayer

Wzbogacony w porównaniu z poprzednimi częściami. Nowością jest m.in. dodatkowy tryb gry Kingmaker, o którym można przeczytać więcej w archiwum newsów.

Inne nowości

  • nowe farmy (będziemy mogli hodować owce i świnie)
  • wytwórca świec z wosku pszczelego, który pozyska z uli, wyprodukuje świece, które będą służyć do oświetlenie budynku kościoła
  • klasztor będzie jednym z największych budynków w grze, ale klasztorni skrybowie tworząc rękopisy dadzą nam spory zastrzyk punktów honoru
  • pociski z katapult/trebuszy będą mogły strącać żołnierzy z murów
  • Lord będzie odwiedzał Lady w sypialni, aby wypełnić obowiązki małżeńskie
  • im lepszą nasz Lord będzie miał siedzibę tym większe uczty będzie mógł urządzać. Oczywiście im większa uczta, tym większy honor.
  • złodziej zapłaci za swe winy na torturach, im bardziej wyrafinowane i droższe tortury mu zafundujemy, tym szybciej złodziej stanie się ponownie praworządnym poddanym

Pierwsze oficjalne obrazki



Dostępna jest także galeria screenów z gry.

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2013

Reklama

Premiery

  • Pudełko Stronghold Crusader 2
    Polska premiera:
    23 Wrzesień 2014
    Premiera światowa:
    23 Wrzesień 2014
  • Pudełko Stronghold Kingdoms
    Polski świat:
    5 Kwiecień 2013
    Premiera światowa:
    17 Październik 2012
  • Pudełko Stronghold 3
    Polska premiera:
    25 Październik 2011
    Premiera światowa:
    25 Październik 2011
  • Pudełko Stronghold Crusader Extreme
    Polska premiera:
    19 Wrzesień 2008
    Premiera światowa:
    28 Maj 2008
  • Pudełko Stronghold Legends
    Polska premiera:
    15 Grudzień 2006
    Premiera światowa:
    24 Październik 2006
  • Pudełko Stronghold 2
    Polska premiera:
    8 Marzec 2006
    Premiera światowa:
    19 Kwiecień 2005
  • Pudełko Stronghold Crusader
    Polska premiera:
    18 Październik 2003
    Premiera światowa:
    24 Wrzesień 2002
  • Pudełko Stronghold
    Polska premiera:
    1 Grudnia 2001
    Premiera światowa:
    18 Październik 2001
W górę!

2001-2024 © stronghold.net.pl

Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij