strona internetowa: StrongholdLegends.com
producent: Firefly Studios
wydawca: Take 2 Interactive
dystrybutor PL: Cenega Poland
kategoria: historyczna strategia czasu rzeczywistego / RTS
Data Premiery:
Świat: 13 października 2006
Polska: 15 grudnia 2006
tryb gry: single/multiplayer
tryb multiplayer: LAN/Internet; liczba graczy: 1-4
wymagania wiekowe: 12+
Uwaga! Gra zawiera przemoc i treści związane z alkoholem !
nośnik: 1 DVD
cena: 80-99 zł
to strategia czasu rzeczywistego w której naszym zadaniem będzie budowa fortec rodem z baśni. Z łatwością dostrzegamy w niej połączenie pięknych efektów wizualnych z epickimi legendami średniowiecza.
Główne zalety gry Stronghold Legends to:
Na naszej stronie znajduje się galeria screenów z Stronghold Legends.
Stronghold Legends jest nową, zmodyfikowaną i udoskonaloną wersją Stronghold 2. Głównym założeniem twórców było zrezygnowanie z rozwiniętego systemu gospodarczego opartego na wielu łańcuchach produkcyjnych i rozwinięcie dynamizmu akcji. Wprowadzono elementy fantasy, dużą liczbę nowych jednostek i machin.
W grze mamy trzy kampanie. Najłatwiejsza a zarazem najdłuższa jest ta dotycząca działalności Króla Artura i jego walki o tereny Anglii. Dzięki grze mamy możliwość poznania historii rycerzy Okrągłego Stołu, ich tajemnic i przygód, będziemy wziąć udział w budowie i obronie zamku Camelot, wyruszymy też w podróż w poszukiwaniu Świętego Grala.
Kolejna pod względem trudności jest kampania o bohaterze mitologii nordyckiej - Zygfrydzie Fafnesbane. Cała jego historia związana jest z lodowymi twierdzami i mroźnym klimatem. Ma on do dyspozycji czarnoksiężnika, niedźwiedzie polarne, mroźne wiedźmy, lodowe olbrzymy oraz inne równie oziębłe jednostki...
Ostatnia, najtrudniejsza legenda dotyczy Vlada Tepesa (znanego jako hrabia Drakula) - pogromcę Turków. Jego mroczny zamek urozmaicają głowy nabite na pal a wszędzie biegają piekielne jednostki takiej jak wilkołaki, impy czy gigantyczne nietoperze.
Twórcy gry postarali się, by twierdza każdego z głównych bohaterów gry wyróżniała się nie tylko pod względem wyglądu, ale również najróżniejszymi systemami obronnymi.. Jeżeli chodzi o systemy obronne to rzucają się w oczy takie ciekawostki jak harpuny, tworzące tak naprawdę jedyną skuteczną ochronę przed potężnymi smokami, ziejące ogniem smoki w klatkach montowanych do muru czy lodowe lustra zamrażające na pewien czas jednostki wroga. W tej odsłonie gry zwiększono nacisk na walkę, zautomatyzowano częściowo gospodarkę i dodano takie ułatwiające dodatki jak automatyczna sprzedaż towarów z magazynu. Ponadto teraz każdy z władców ma możliwość pozyskiwania specjalnych, dostępnych tylko dla siebie produktów co jeszcze bardziej urozmaica grę.
Jeżeli chodzi o część militarną gry to, również znajdujemy w niej wiele zmian. Przede wszystkim wprowadzenie jednostek latających co niejednokrotnie zmusza nas do całkowitej zmiany strategii. Ciekawą nowością jest wprowadzenie punktów chwały (Glory points). Zdobyć je można tylko przez bezpośrednią walkę co zachęca do częstych, agresywnych wypadów poza zamek. Za owe punkty można wybudować statuy, generujące honor. Ponadto łucznicy nie są już tak niezwyciężeni, specjalna jednostka „vampiric creeper„ bez problemu pokonuje mury, a ponadto jest odporna na nasze strzały. Te nowości podnoszą jakość gry i urozmaicają w ogromnym stopniu rozgrywkę. A to jeszcze nie wszystko.
Jeżeli chodzi o technikę to wypada wspomnieć, że gra oparta jest na udoskonalonym silniku Stonghold 2. W znacznym stopniu poprawiono grafikę, która wygląda o wiele ładniej niż w poprzedniej odsłonie tej serii. Poprawiono też interfejs użytkownika, który wygląda teraz dużo lepiej.
W trybie mulitplayer również poczyniono pewne zmiany. Dodano i ulepszono kilka trybów rozgrywki takich jak Wojna o Zasoby czy Król Wzgórza.
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij