Wojska w każdej z części gry odgrywały bardzo ważną rolę. Tak samo jest też w Stronghold Kingdoms. Dzięki nim możesz obronić swój zamek, atakować innych graczy, a niszcząc obiekty takie jak Obozy Bandytów i Zamki AI, także uzyskać punkty honoru.
Aby wyszkolić żołnierza danego typu, potrzebne jest dokonanie odpowiednich badań, do czego konieczny jest odpowiedni poziom. Badania konieczne do uzyskania dostępu do jednostki są wypisane przy każdej z nich.
Każdą jednostkę można zrekrutować poprzez wejście do okna wioski, a następnie kliknięcie na zakładkę ze znakiem dwóch skrzyżowanych toporów. Aby powołać jednostkę, potrzebujesz:
Najsłabsza jednostka, jaką możesz rekrutować. Chłopi są jednak dostępni od samego początku gry, co sprawia, że nie unikniesz skorzystania z nich. Ze względu na małą cenę i niewielką wartość bojową, są wykorzystywani głównie w początkowej fazie gry. Mogą się jednak przydać także później – jako ostatnia szansa ratunku, pomoc przy zdobyciu zamku szturmem czy też jako mięso armatnie.
Jedyna jednostka strzelająca w grze, co czyni ją niemal niezbędną przy planowaniu obrony zamku. Ma także sporą wartość bojową w ataku – popularnym manewrem oblężniczym jest wysyłanie ciężkiej piechoty środkiem i ustawianie łuczników na skrzydłach, dzięki czemu mocniejsze jednostki zyskują większą szansę przebicia się przez linie obrony.
Pierwsza z jednostek wyposażonych w silny pancerz. Ze względu na to pikinierzy są często wykorzystywani zarówno do obrony, jak i do ataku. W obronie powinni strzec ważnych przejść, zaś w ataku absorbować strzały wrogich łuczników, pozwalając łucznikom i katapultom pozbawić wroga obrony.
Jednostka podobna do pikiniera, jednak o większym ataku. Najlepsze zastosowanie miecznicy znajdą w ataku, gdzie mogą wykorzystać dużą siłę ataku w walce w zwarciu. W obronie też mogą być przydatni, głównie do obstawiania słabych punktów i strzeżenia siedziby.
Jednostka atakująca, przydatna do niszczenia murów zamku przeciwnika. Przy atakach na większe warownie może być konieczna, aby zrobić drogę natarciu właściwemu. Powinna być trzymana za liniami atakującymi, najlepiej chroniona grupą pikinierów i/lub łuczników. Nie lekceważ siły katapult – gdy są dobrze umiejscowione i mają poprawnie zaznaczony cel, najpewniej wyrządzą wiele szkód. Są trzy główne sposoby na pozbycie się katapult: ustawianie łuczników jak najdalej od siedziby, aby dosięgali katapult mających zniszczyć mury, wybicie wszystkich wojsk atakujących poza katapultami (wtedy oblężenie zostanie przerwane) lub korzystanie z gałęzi rozwoju „Sally Forth” – rycerze wyjeżdżają z zamku w czasie oblężenia [tzw. „wycieczki” – przyp. red.].
Jednostka dodatkowa, konieczna do kupowania, podbijania i niszczenia wiosek. Dzięki prowadzeniu badań, możemy wyposażyć kapitanów w szereg zdolności przydatnych przy atakowaniu zamku. Poza tym, kapitan jest najsilniejszą jednostką w grze. Aby przejęcie lub zniszczenie zamku doszło do skutku, kapitan musi przeżyć bitwę.
Lord Smerf
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij