Prace nadesłane zaznaczone są kolorem

Jednostki wojskowe w Stronghold Kingdoms

Wojska w każdej z części gry odgrywały bardzo ważną rolę. Tak samo jest też w Stronghold Kingdoms. Dzięki nim możesz obronić swój zamek, atakować innych graczy, a niszcząc obiekty takie jak Obozy Bandytów i Zamki AI, także uzyskać punkty honoru.

Aby wyszkolić żołnierza danego typu, potrzebne jest dokonanie odpowiednich badań, do czego konieczny jest odpowiedni poziom. Badania konieczne do uzyskania dostępu do jednostki są wypisane przy każdej z nich.

Każdą jednostkę można zrekrutować poprzez wejście do okna wioski, a następnie kliknięcie na zakładkę ze znakiem dwóch skrzyżowanych toporów. Aby powołać jednostkę, potrzebujesz:

  • jednego wolnego chłopa, który przy kliknięciu na znak rekrutacji zostanie wyszkolony na żołnierza (proces szkolenia jest natychmiastowy, tzn. jednostka będzie od razu dostępna)
  • odpowiednią ilość złota
  • broń, którą można wykonać w warsztatach lub kupić (możesz postawić tylko jeden warsztat produkujący katapulty w każdej z wiosek; co do innych warsztatów, ograniczenie wynosi aż 30)

Spis jednostek

Uzbrojony chłop [Armed Peasant]

Najsłabsza jednostka, jaką możesz rekrutować. Chłopi są jednak dostępni od samego początku gry, co sprawia, że nie unikniesz skorzystania z nich. Ze względu na małą cenę i niewielką wartość bojową, są wykorzystywani głównie w początkowej fazie gry. Mogą się jednak przydać także później – jako ostatnia szansa ratunku, pomoc przy zdobyciu zamku szturmem czy też jako mięso armatnie.

  • Koszt – 3 sztuki złota.
  • Wymagany poziom – 1.
  • Konieczne badania – brak.

Łucznik [Archer]

Jedyna jednostka strzelająca w grze, co czyni ją niemal niezbędną przy planowaniu obrony zamku. Ma także sporą wartość bojową w ataku – popularnym manewrem oblężniczym jest wysyłanie ciężkiej piechoty środkiem i ustawianie łuczników na skrzydłach, dzięki czemu mocniejsze jednostki zyskują większą szansę przebicia się przez linie obrony.

  • Koszt – 20 sztuk złota i łuk.
  • Wymagany poziom – 6.
  • Konieczne badania – Military lvl1, Command lvl3, Long Bow lvl1.

Pikinier [Pikeman]

Pierwsza z jednostek wypo­sażonych w silny pancerz. Ze względu na to pikinierzy są często wykorzystywani zarówno do obrony, jak i do ataku. W obronie powinni strzec ważnych przejść, zaś w ataku absorbować strzały wrogich łuczników, pozwalając łucznikom i kata­pultom pozbawić wroga obrony.

  • Koszt – 50 sztuk złota, pika i zbroja
  • Wymagany poziom – 11
  • Konieczne badania – Military lvl1, Command lvl3, Pike lvl1

Miecznik [Swordsman]

Jednostka podobna do pikiniera, jednak o większym ataku. Najlepsze zastosowanie miecznicy znajdą w ataku, gdzie mogą wykorzystać dużą siłę ataku w walce w zwarciu. W obronie też mogą być przydatni, głównie do obstawiania słabych punktów i strzeżenia siedziby.

  • Koszt – 80 sztuk złota, miecz i zbroja
  • Wymagany poziom – 13
  • Konieczne badania – Military lvl1, Command lvl4, Sword lvl1

Katapulta [Catapult]

Jednostka atakująca, przydatna do niszczenia murów zamku przeciwnika. Przy atakach na większe warownie może być konieczna, aby zrobić drogę natarciu właściwemu. Powinna być trzymana za liniami atakującymi, najlepiej chroniona grupą pikinierów i/lub łuczników. Nie lekceważ siły katapult – gdy są dobrze umiejscowione i mają poprawnie zaznaczony cel, najpewniej wyrządzą wiele szkód. Są trzy główne sposoby na pozbycie się katapult: ustawianie łuczników jak najdalej od siedziby, aby dosięgali katapult mających zniszczyć mury, wybicie wszystkich wojsk atakujących poza katapultami (wtedy oblężenie zostanie przerwane) lub korzystanie z gałęzi rozwoju „Sally Forth” – rycerze wyjeżdżają z zamku w czasie oblężenia [tzw. „wycieczki” – przyp. red.].

  • Koszt – 200 sztuk złota, katapulta
  • Wymagany poziom – 15
  • Konieczne badania – Military lvl1, Command lvl5, Catapult lvl1

Kapitan [Captain]

Jednostka dodatkowa, konieczna do kupowania, podbijania i niszczenia wiosek. Dzięki prowadzeniu badań, możemy wyposażyć kapitanów w szereg zdolności przydatnych przy atakowaniu zamku. Poza tym, kapitan jest najsilniejszą jednostką w grze. Aby przejęcie lub zniszczenie zamku doszło do skutku, kapitan musi przeżyć bitwę.

  • Koszt – n*1000 sztuk złota, gdzie n to liczba obecnie posiadanych kapitanów +1 (z każdym nowo zwerbowanym cena się zwiększa o 1000)
  • Wymagany poziom – 12
  • Konieczne badania – Military lvl1, Leadership lvl1, Captains lvl1

Lord Smerf

Reklama

Premiery

  • Pudełko Stronghold Crusader 2
    Polska premiera:
    23 Wrzesień 2014
    Premiera światowa:
    23 Wrzesień 2014
  • Pudełko Stronghold Kingdoms
    Polski świat:
    5 Kwiecień 2013
    Premiera światowa:
    17 Październik 2012
  • Pudełko Stronghold 3
    Polska premiera:
    25 Październik 2011
    Premiera światowa:
    25 Październik 2011
  • Pudełko Stronghold Crusader Extreme
    Polska premiera:
    19 Wrzesień 2008
    Premiera światowa:
    28 Maj 2008
  • Pudełko Stronghold Legends
    Polska premiera:
    15 Grudzień 2006
    Premiera światowa:
    24 Październik 2006
  • Pudełko Stronghold 2
    Polska premiera:
    8 Marzec 2006
    Premiera światowa:
    19 Kwiecień 2005
  • Pudełko Stronghold Crusader
    Polska premiera:
    18 Październik 2003
    Premiera światowa:
    24 Wrzesień 2002
  • Pudełko Stronghold
    Polska premiera:
    1 Grudnia 2001
    Premiera światowa:
    18 Październik 2001
W górę!

2001-2024 © stronghold.net.pl

Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij