Prace nadesłane zaznaczone są kolorem

Garść statystyk

W Krzyżowcu mamy różne narzucone limity. Kilka rzeczy wciąż pozostaje niewyjaśniona. Najpierw zajmijmy się złotem otrzymanym od wroga. Jeśli kogoś zabijemy, otrzymujemy czwartą część jego złota. Czyli jeśli przeciwnik ma np. 8000 sztuk złota, to my otrzymujemy 2000. Jeśli stan skarbca naszego przeciwnika jest niższy lub równy 2000, to wtedy zawsze otrzymujemy 500 szt. złota (nawet jeśli wróg ma zerowy stan konta). Sprawa ma się podobnie do towarów, otrzymujemy 1/4 towarów wroga, lecz w tym wypadku, dokładniej, bo nawet do jednej sztuki. Czyli np. wróg ma 4 łuki, zabijamy go i dostajemy 1 łuk. Natomiast jeśli ma mniej niż 4 sztuki danego towaru, to nie otrzymujemy nic.

Teraz pora na limit wojsk. W Krzyżowcu limit na całą mapę to 2320 jednostek. Jest on dzielony po równo na wszystkich graczy, czyli np. jeden nie może mieć 2000 wojsk, podczas gdy drugi tylko 320, obaj mają limit do 1160 jednostek. A oto limity dla poszczególnych graczy w zależności od ich ilości:

  • 2 graczy – 1160
  • 3 graczy – 770 (jeśli podzielimy 2320 na 3, to wyjdzie nam 773,(3), więc silnik zaokrągla to do zera)
  • 4 graczy – 580
  • 5 graczy – 460 (podobnie jak w przypadku 3 graczy, 2320/5 = 464, zaokrąglone do 460)
  • 6 graczy – 380 (zaokrąglone od 386,(6))
  • 7 graczy – 330 (zaokrąglone od 331,428…)
  • 8 graczy – 290

Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że przeciwnika komputerowego nie dotyczą te limity, gdyż kilka razy zauważyłem, jak Opat łamie te ramy, lecz nie wiem dokładnie co dzieje się wtedy z limitem gracza. Warto jeszcze wspomnieć, że limity te w czasie gry są ruchome, tzn. jeśli zginie jeden z ośmiu graczy, to limit zwiększa się do 330.

Kolejna rzecz to jednostki, które przeciwnik otrzymuje po rozpoczęciu rozgrywki. Każdy komputerowy lord otrzymuje unikatową grupkę jednostek, zależną od tego, jakimi wojskami włada (bot produkujący np. pikinierów, zbrojnych i łuczników nie dostanie pałkarzy [jest pewien wyjątek, o którym później]). Oto spis jednostek wszystkich przeciwników w trybie normalnym (mało złota/mało żołnierzy):

  • Człowiek, Europejczyk – 1x oddział włóczników + 1x oddział łuczników
  • Człowiek, Arab – 1x oddział arabskich łuczników + 1x oddział niewolników
  • Szczur – 2x oddział włóczników
  • Wąż – 1x oddział łuczników + 1x oddział procarzy
  • Wieprz – 2x oddział pałkarzy
  • Wilk – 1x oddział kuszników + 1x oddział zbrojnych
  • Saladyn – 1x oddział arabskich łuczników + 1x oddział arabskich zbrojnych
  • Kalif – 1x oddział arabskich łuczników + 1x oddział arabskich zbrojnych + 1x miotaczy bomb ogniowych
  • Sułtan – 1x oddział procarzy + 1x oddział miotaczy bomb ogniowych
  • Lwie Serce – 1x oddział łuczników + 1x oddział zbrojnych
  • Fryderyk – 1x oddział kuszników + 1x oddział zbrojnych (tak jak Wilk)
  • Filip – 1x oddział łuczników + 1x oddział rycerzy (konnica)
  • Wezyr – 1x oddział arabskich łuczników + 1x oddział miotaczy bomb ogniowych (podobnie do Kalifa, lecz bez zbrojnych)
  • Emir – 1.5x oddział konnych łuczników + 0.5 oddział arabskich zbrojnych
  • Nizar – 1x oddział arabskich łuczników + 1x oddział asasynów
  • Szeryf – 0.5x oddział kuszników + 1x oddział pałkarzy + 0.5x oddział miotaczy bomb ogniowych
  • Marszałek – 1x oddział łuczników + 1x oddział rycerzy (tak jak Filip)
  • Opat – 1.5x oddział mnichów

W przypadku rozgrywki deathmatch (dużo złota/mało żołnierzy), jednostki pojawiają się identycznie. Warto też wspomnieć, że ilość jednostek różni się w zależności od tego, ile złota przydzielimy graczowi, a ile przeciwnikowi komputerowemu.

To jest natomiast spis jednostek w trybie krucjata (mało złota/dużo żołnierzy) na poziomie złota po równo dla każdego (jeśli ustawimy nierówno złota po obu stronach, to ilość oddziałów może się zmienić, w zależności od naszej decyzji):

  • Człowiek, Europejczyk – 4.5x oddział łuczników + 1.5x oddziału zbrojnych + 1x oddział rycerzy
  • Człowiek, Arab – 6x oddział arabskich łuczników + 1.5x oddział arabskich zbrojnych
  • Szczur – 4.5x oddział łuczników + 6.5x oddział włóczników
  • Wąż – 4.5x oddział łuczników + 4.5x oddział włóczników + 4.5x oddział procarzy
  • Wieprz – 2.5x oddział kuszników + 4.5x oddział pałkarzy
  • Wilk – 2.5x oddział łuczników + 1.5x oddział kuszników + 1x oddział pikinierów + 1.5x oddział zbrojnych
  • Saladyn – 5.5x oddział arabskich łuczników + 1.5x oddział arabskich zbrojnych
  • Kalif – 8x oddział łuczników (dziwi brak miotaczy bomb i arabskich zbrojnych)
  • Sułtan – 9x oddział procarzy + 2x oddział arabskich zbrojnych
  • Lwie Serce – 4.5x oddział łuczników + 1.5x oddział zbrojnych + 1x oddział rycerzy (dziwi tutaj obecność rycerzy, których Ryszard normalnie nie szkoli)
  • Fryderyk – 2.5x oddział łuczników + 2.5x oddział kuszników + 1.5x oddział zbrojnych
  • Filip – 3.5x oddział łuczników + 2.5x oddział rycerzy
  • Wezyr – 5.5x oddział arabskich łuczników + 1x oddział arabskich zbrojnych + 1x oddział miotaczy bomb ogniowych
  • Emir – 6x oddział konnych łuczników + 1x oddział arabskich zbrojnych
  • Nizar – 4.5x oddział arabskich łuczników + 2.5x oddział asasynów
  • Szeryf – 3.5x oddział kuszników + 3.5x oddział pałkarzy + 1.5x oddział miotaczy bomb ogniowych
  • Marszałek – 6x oddział łuczników + 2.5x oddział rycerzy
  • Opat – 11.5x oddział mnichów

Zauważyłem, że przeciwnik komputerowy prawdopodobnie nie może poruszać tymi jednostkami (nie dotyczy trybu krucjata, tam bot ustawia otrzymane jednostki na wieżach), gdyż nie używa ich w boju. Na dodatek jeśli stworzymy mapę, ustawimy przeciwnika i siebie, rozpoczniemy, zapiszemy, zmienimy format naszego zapisu z *.sav na *.map i ustawimy się na zamku naszego przeciwnika, nie będziemy mogli ruszać tymi wojskami.

Maciek

Reklama

Premiery

  • Pudełko Stronghold Crusader 2
    Polska premiera:
    23 Wrzesień 2014
    Premiera światowa:
    23 Wrzesień 2014
  • Pudełko Stronghold Kingdoms
    Polski świat:
    5 Kwiecień 2013
    Premiera światowa:
    17 Październik 2012
  • Pudełko Stronghold 3
    Polska premiera:
    25 Październik 2011
    Premiera światowa:
    25 Październik 2011
  • Pudełko Stronghold Crusader Extreme
    Polska premiera:
    19 Wrzesień 2008
    Premiera światowa:
    28 Maj 2008
  • Pudełko Stronghold Legends
    Polska premiera:
    15 Grudzień 2006
    Premiera światowa:
    24 Październik 2006
  • Pudełko Stronghold 2
    Polska premiera:
    8 Marzec 2006
    Premiera światowa:
    19 Kwiecień 2005
  • Pudełko Stronghold Crusader
    Polska premiera:
    18 Październik 2003
    Premiera światowa:
    24 Wrzesień 2002
  • Pudełko Stronghold
    Polska premiera:
    1 Grudnia 2001
    Premiera światowa:
    18 Październik 2001
W górę!

2001-2024 © stronghold.net.pl

Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij