W Krzyżowcu mamy różne narzucone limity. Kilka rzeczy wciąż pozostaje niewyjaśniona. Najpierw zajmijmy się złotem otrzymanym od wroga. Jeśli kogoś zabijemy, otrzymujemy czwartą część jego złota. Czyli jeśli przeciwnik ma np. 8000 sztuk złota, to my otrzymujemy 2000. Jeśli stan skarbca naszego przeciwnika jest niższy lub równy 2000, to wtedy zawsze otrzymujemy 500 szt. złota (nawet jeśli wróg ma zerowy stan konta). Sprawa ma się podobnie do towarów, otrzymujemy 1/4 towarów wroga, lecz w tym wypadku, dokładniej, bo nawet do jednej sztuki. Czyli np. wróg ma 4 łuki, zabijamy go i dostajemy 1 łuk. Natomiast jeśli ma mniej niż 4 sztuki danego towaru, to nie otrzymujemy nic.
Teraz pora na limit wojsk. W Krzyżowcu limit na całą mapę to 2320 jednostek. Jest on dzielony po równo na wszystkich graczy, czyli np. jeden nie może mieć 2000 wojsk, podczas gdy drugi tylko 320, obaj mają limit do 1160 jednostek. A oto limity dla poszczególnych graczy w zależności od ich ilości:
Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że przeciwnika komputerowego nie dotyczą te limity, gdyż kilka razy zauważyłem, jak Opat łamie te ramy, lecz nie wiem dokładnie co dzieje się wtedy z limitem gracza. Warto jeszcze wspomnieć, że limity te w czasie gry są ruchome, tzn. jeśli zginie jeden z ośmiu graczy, to limit zwiększa się do 330.
Kolejna rzecz to jednostki, które przeciwnik otrzymuje po rozpoczęciu rozgrywki. Każdy komputerowy lord otrzymuje unikatową grupkę jednostek, zależną od tego, jakimi wojskami włada (bot produkujący np. pikinierów, zbrojnych i łuczników nie dostanie pałkarzy [jest pewien wyjątek, o którym później]). Oto spis jednostek wszystkich przeciwników w trybie normalnym (mało złota/mało żołnierzy):
W przypadku rozgrywki deathmatch (dużo złota/mało żołnierzy), jednostki pojawiają się identycznie. Warto też wspomnieć, że ilość jednostek różni się w zależności od tego, ile złota przydzielimy graczowi, a ile przeciwnikowi komputerowemu.
To jest natomiast spis jednostek w trybie krucjata (mało złota/dużo żołnierzy) na poziomie złota po równo dla każdego (jeśli ustawimy nierówno złota po obu stronach, to ilość oddziałów może się zmienić, w zależności od naszej decyzji):
Zauważyłem, że przeciwnik komputerowy prawdopodobnie nie może poruszać tymi jednostkami (nie dotyczy trybu krucjata, tam bot ustawia otrzymane jednostki na wieżach), gdyż nie używa ich w boju. Na dodatek jeśli stworzymy mapę, ustawimy przeciwnika i siebie, rozpoczniemy, zapiszemy, zmienimy format naszego zapisu z *.sav na *.map i ustawimy się na zamku naszego przeciwnika, nie będziemy mogli ruszać tymi wojskami.
Maciek
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij