Honor to jeden z najważniejszych czynników w grze Stronghold Kingdoms. Dzięki niemu awansujemy na następne poziomy, czego skutkiem jest postęp technologiczny, więcej badań, budynków, jednostek etc.
Honor zdobywamy na różne sposoby. Podstawowy to badanie „Arts”, które znajdziemy w zakładce badań „Education”. Im więcej razy ją zbadamy, tym więcej doda nam punktów honoru. W miarę czasu, po uzyskaniu odpowiednich poziomów i badaniu „Arts”, będziemy mieli dostęp do bardziej zaawansowanych źródeł tych jakże przydatnych punktów, takich jak ogrody, gołębniki, pomniki.
Wszystkie te stałe źródła honoru punkty swe oddają do mnożnika honoru. Tutaj wszystkie bonusy zbierają się i zostają pomnożone przez ilość popularności. Im więc lepszą popularność utrzymamy, tym więcej honoru dostaniemy. Aby dokładnie zobaczyć pracę mnożnika, klikamy na zakładkę z koroną, która znajduje się pod panelem służącym do stawiania budynków.
Rozwinięte menu honoru.
Inna droga pozyskania Honoru to droga wojenna. Dostajemy go za pokonanie bandytów, wilków, zamków botów oraz za odparcie rozmaitych ataków – im więcej wrogów pokonamy, tym więcej honoru otrzymamy. Ten jednak pozyskany w starciach nie trafia do mnożnika, a prosto do naszej „puli”.
Jednakże honor możemy też stracić. Gdy nasza obrona zamku okaże się zbyt słaba, stracimy nieco honoru (ale tylko, gdy zostaniemy zaatakowani z Enemy Siege Camp). Należy też pamiętać, że tracimy go przy atakach na zamek innego gracza – najwięcej przy opcji „raze” – możemy tu stracić nawet ok. 1 000 000 honoru (zależy, jaką wioskę zaatakujemy im lepiej rozbudowana tym większe koszty), więc czasami lepiej uzbierać pieniądze i osadę kupić.
Honor można też pozyskać przez bycie wasalem - im większy jest level stewarda, tym więcej honoru dziennie otrzymamy. Należy też pamiętać, że honor dostajemy jednorazowo przez zwycięstwa zbrojne, a przez wszystkie inne czynniki – stopniowo.
Strzałki pokazują, kto jest czyim wasalem lub stewardem.
Omówiliśmy podstawy. Teraz kolej na dokładniejsze przyjrzenie się różnym opcjom. Na początek powiem o budynkach, które dostarczają nam honor. Uzyskuje się do nich dostęp, jak wyżej napisałem, poprzez badanie „Arts”.
Pierwszym takim budynkiem są ogrody. Dają nam stosunkowo mało honoru, toteż jeśli chcesz na nich „zarobić”, zbuduj ich kilka. Należy pamiętać, że koszt budynków wzrasta z każdym nowym. Po paru takich ogrodach cena staje się nieopłacalna w stosunku do korzyści, więc lepiej przechodzić do nowych budynków.
Następnych w kolejce jest „Devocete”. Daje nam więcej honoru niż ogrody – maksymalnie 4, a w poprzednich maksymalnie 2,5. Są bardziej opłacalne, gdyż zajmują mniej miejsca i otrzymujemy z nich więcej honoru.
Później, z rozwojem, otrzymujemy możliwość budowy coraz to lepszych budynków „produkujących” honor. Aby takie struktury były maksymalnie opłacalne, należy je budować blisko siedziby – im dalej od niej, tym mniej honoru. Oczywiście, nie należy budować zbyt dużo takich budynków, bo ograniczą nam miejsca na chatki.
Budynki dostępne po badaniu Arts.
Można też uzyskać honor poprzez budynki religijne (kapliczka, Kościół, Katedra). Nie należy jednak z nimi przesadzać – zajmują one dużo miejsca, a postawienie takiego budynku jak Katedra na podłożu takim jak Mountian Peak może nieść za sobą zastopowanie ekonomii. Tak więc dobrze je budować tam, gdzie mamy nadmiar miejsca.
Obiekty religijne.
Teraz pomówimy bardziej o drodze wojennej. Podstawą jest obrona przed Enemy Camp, które będą okresowo wysyłać do nas swoje wojska. Gdy nie zaniedbasz armii i obrony, powinieneś sobie radzić z tymi przeciwnikami. Z biegiem czasu ataki będą coraz mocniejsze – a co z tym idzie – coraz więcej honoru za ich rozbicie otrzymamy.
Gdy będziemy się stawiać coraz mocniejsi, będziemy mogli już mogli wystawić liczniejsze i lepiej uzbrojone wojska. Wtedy będziemy mogli przejść do ofensywy. Na pierwszy ogień powinny paść wilki i obozy bandytów. Te odbierają nam popularność, co wiąże ze sobą mniej pozyskiwanego honoru – jeśli możesz, jak najszybciej się ich pozbądź. Przy ataku na nie, jeśli masz tyle sił, zaatakuj z czterech stron – wybijesz wtedy więcej przeciwników, co jest równoznaczne z większą liczbą pozyskanego honoru. Najlepszy szyk to linia piechoty (np. pikinierzy) a tuż za nimi łucznicy.
Następnymi przeciwnikami będą bohaterowie znani z pierwszej części Stronghold – Szczur, Wąż, Wieprz i Wilk. Są to trudni przeciwnicy, szczególnie wieprz i wilk, więc nie rzucaj się na nich na początku – mogą pozbawić cię armii. Działają oni podobnie do bandytów, tyle, że są o wiele mocniejsi, wysyłają ataki i zabierają więcej popularności.
Następnym źrodłem honoru są bankiety. Odbywają się w siedzibie i wymagają towarów luksusowych, które możemy produkować w naszej wiosce. Cztery pierwsze, to: dziczyzna pozyskiwana przez myśliwych (im bliżej siedziby postawimy chatkę myśliwego, tym większa produkcja), meble z warsztatu cieśli (budowanych wokół lasu, tak jak chatki drwali), naczynia metalowe z warsztatów naczyń metalowych (budowanych na złożach metalu) i ubrania tworzone w zakładzie krawieckim (budowanym przy siedzibie). Do kolejnych produktów (wino, sól, przyprawy, jedwab) będziemy potrzebować wiosek o innych typach terenu.
Z uzyskanych w ten sposób towarów korzystamy, klikając na „Hold Banquet”. Dostarczają nam honor jednorazowo.
W tym ekranie zarządzamy bankietami.
Do licznika honoru można jeszcze dodać punkty na trzy sposoby – kartami, bonusem parafii oraz dzięki zwiadowcom. Karty kupujemy za korony, które pozyskujemy za realne pieniądze lub dostajemy. Niektóre z nich mogą nam dodać towarów luksusowych, inne bonus do honoru etc. Bonus parafii zaś płynie za statuy, które można zbudować w siedzibie parafii. Zwiadowcy (Scouts) mogą jako pierwsi odkryć stosy surowców pojawiające się na mapie. Jeśli takie znajdują się w fioletowym obszarze wokół naszej wioski (na mapce), dostaniemy za ich odkrycie jednorazową dawkę honoru. Nieodkryte stosy oznaczone są workiem z pytajnikiem.
Podsumowując, szybkość naszego rozwoju zależy od szybkości przybywania honoru – nie zaniedbaj więc tego ważnego aspektu gry.
Wojownik123
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij