Podstawowa jednostka do walki na odległość. Brak zbroi powoduje, że łucznik jest jedną z najszybszych jednostek w grze, ale zarazem czyni go bezużytecznym w walce wręcz. Daleki zasięg strzał łucznika to niepodważalny atut, lecz swą użyteczność wykazuje przede wszystkim przeciwko oddziałom bez metalowej zbroi. Gdy stoi w pobliżu koksownika, strzela płonącymi strzałami, dzięki czemu może podpalać smolne rowy. Łucznik jest znacznie skuteczniejszy, gdy ma przewagę wysokości.
Najtańsza jednostka do walki wręcz. Włócznik nie posiada zbroi, co czyni go szybszym od wiekszości innych żołnierzy. Jest szczególnie przydatny do odpychania drabin z murów i kopania fosy. Potrafi także wspinać się na mury przy użyciu drabin. Bardzo wrażliwy na ostrzał, przez co praktycznie bezużyteczny w szturmowaniu zamku.
Świetna ofensywna jednostka. Pałkarz zadaje duże obrażenia, ale posiada tylko skórzaną zbroję, co czyni go dość wrażliwym na ostrzał wroga. Z drugiej strony, dzięki temu, że nie ma cięzkiego pancerza, może bardzo szybko się poruszać, co sprawia, że jest znakomitym żołnierzem podczas szturmowania wrogiego zamku. Podobnie jak włócznik, może wspinać się po drabinach na mury.
Powolny w marszu, długo ładuje swoją kuszę, ale jest niezastąpieny, gdy trzeba odeprzeć atak zakutych w blachy żołnierzy. Niestety, ale kusznik ma krótszy zasięg niż łucznik. Najlepiej sprawdza się podczas obrony zamku. Dobrze jest, gdy może prowadzić ostrzał z dużej wysokości.
Ciężka pika i metalowa zbroja czynią pikiniera dość powolnym, ale jest to najlepsza jednostka defensywna. Może długo przeciwstawiać się przeciwnikowi, co sprawia, że jest idealną jednostką do blokowania dostępu do wnętrza zamku. Dodatkowo potrafi kopać fosę pod długotrwałym ostrzałem obrońców, przez co jest niezastąpiony podczas szturmowania wrogiego zamku. Jest także bardzo odporny na wilcze doły.
Najsilniejszy wojak w Twojej armii. Jednak ciężka zbroja czyni go bardzo powolnym (jest najwolniejszą jednostką w grze). Ale jeśli już dotrze do celu, to nie ma sobie równych w walce. Przydatny zarówno w ataku, jak i w obronie.
Najbardziej elitarna jednostka, jaką możesz dowodzić. Rycerz jest bardzo szybki, zabójczo niebezpieczny i wytrzymały. Specjalizuje się w zaskakujących wypadach z zamku w celu zniszczenia wrogiego sprzętu oblężniczego. Każdy rycerz potrzebuje rumaka, dla których konieczne jest wybudowanie stajni.
Uczony wojak. Jedna z najbardziej użytecznych jednostek, o wielu zastosowaniach. Inżynier niezbędny jest do zbudowania oraz obsługi wszelakiego sprzętu oblężniczego. Żadne poważne oblężenie nie może odbyć się bez niego. Poza tym potrafi także wylewać wrzący olej z murów zamku na przeciwnika.
Jeśli nie możesz zburzyć murów, masz możliwość dostania się na ich szczyt przy pomocy drabin. Drabiniarz jest bardzo tani, ale także bardzo mało odporny. Bardzo rzadko się przydaje.
Ta specjalna jednostka potrafi wykonywać podkopy pod wrogimi murami i wieżami, powodując zawalenie się tych budowli, pod warunkiem, że wokół zamku nie ma fosy. Czasami może okazać się przydatny.
Nawet wyposażony tylko w kij jest twardym przeciwnikiem. Jego determinacja dla ochrony drogocennej wiedzy zawartej w klasztornych bibliotekach popchnęła go do walki w obronie zamku.
Poniżej tabela pozwalająca łatwo poznać mocne i słabe strony każdej z jednostek.
Nazwa jednostki | Skuteczność ataku | Skuteczność obrony | Szybkość | Uzbrojenie | Zbroja | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Łucznik | Łuk | — | |||||
Włócznik | Włócznia | — | |||||
Pałkarz | Kiścień | Skórzana | |||||
Kusznik | Kusza | Skórzana | |||||
Pikinier | Pika | Metalowa | |||||
Wojownik | Miecz | Metalowa | |||||
Rycerz | Miecz | Metalowa | |||||
Kopacz | — | — | |||||
Drabiniarz | — | — | — | ||||
Inżynier | — | — | — | ||||
Czarny Mnich | — | — |
Im więcej mieczy, tarcz tym jednostka jest bardziej skuteczna w ataku, obronie. Im dłuższy pasek w kolumnie szybkość, tym szybciej jednostka się porusza.
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij