Prace nadesłane zaznaczone są kolorem

Jednostki w Stronghold

  • Łucznik [Archer]

    Łucznik

    Podstawowa jednostka do walki na odległość. Brak zbroi powoduje, że łucznik jest jedną z najszybszych jednostek w grze, ale zarazem czyni go bezużytecznym w walce wręcz. Daleki zasięg strzał łucznika to niepodważalny atut, lecz swą użyteczność wykazuje przede wszystkim przeciwko oddziałom bez metalowej zbroi. Gdy stoi w pobliżu koksownika, strzela płonącymi strzałami, dzięki czemu może podpalać smolne rowy. Łucznik jest znacznie skuteczniejszy, gdy ma przewagę wysokości.

    • Potrzebne: łuk [bow] i 12 sztuk złota
    • Werbowany w Koszarach [Barracks]
  • Włócznik [Spearman]

    Włócznik

    Najtańsza jednostka do walki wręcz. Włócznik nie posiada zbroi, co czyni go szybszym od wiekszości innych żołnierzy. Jest szczególnie przydatny do odpychania drabin z murów i kopania fosy. Potrafi także wspinać się na mury przy użyciu drabin. Bardzo wrażliwy na ostrzał, przez co praktycznie bezużyteczny w szturmowaniu zamku.

    • Potrzebne: włócznia [spear] i 8 sztuk złota
    • Werbowany w Koszarach [Barracks]
  • Pałkarz [Maceman]

    Pałkarz

    Świetna ofensywna jednostka. Pałkarz zadaje duże obrażenia, ale posiada tylko skórzaną zbroję, co czyni go dość wrażliwym na ostrzał wroga. Z drugiej strony, dzięki temu, że nie ma cięzkiego pancerza, może bardzo szybko się poruszać, co sprawia, że jest znakomitym żołnierzem podczas szturmowania wrogiego zamku. Podobnie jak włócznik, może wspinać się po drabinach na mury.

    • Potrzebne: wekiera [mace], skórzana zbroja [leather armor] i 20 sztuk złota
    • Werbowany w Koszarach [Barracks]
  • Kusznik [Crossbowman]

    Kusznik

    Powolny w marszu, długo ładuje swoją kuszę, ale jest niezastąpieny, gdy trzeba odeprzeć atak zakutych w blachy żołnierzy. Niestety, ale kusznik ma krótszy zasięg niż łucznik. Najlepiej sprawdza się podczas obrony zamku. Dobrze jest, gdy może prowadzić ostrzał z dużej wysokości.

    • Potrzebne: kusza [crossbow], skórzana zbroja [leather armor] i 20 sztuk złota.
    • Werbowany w Koszarach [Barracks]
  • Pikinier [Pikeman]

    Pikinier

    Ciężka pika i metalowa zbroja czynią pikiniera dość powolnym, ale jest to najlepsza jednostka defensywna. Może długo przeciwstawiać się przeciwnikowi, co sprawia, że jest idealną jednostką do blokowania dostępu do wnętrza zamku. Dodatkowo potrafi kopać fosę pod długotrwałym ostrzałem obrońców, przez co jest niezastąpiony podczas szturmo­wania wrogiego zamku. Jest także bardzo odporny na wilcze doły.

    • Potrzebne: pika [pike], metalowa zbroja [metal armor] i 20 sztuk złota
    • Werbowany w Koszarach [Barracks]
  • Zbrojny [Swordsman]

    Miecznik

    Najsilniejszy wojak w Twojej armii. Jednak ciężka zbroja czyni go bardzo powolnym (jest najwolniejszą jednostką w grze). Ale jeśli już dotrze do celu, to nie ma sobie równych w walce. Przydatny zarówno w ataku, jak i w obronie.

    • Potrzebne: miecz [sword], metalowa zbroja [metal armor] i 40 sztuk złota
    • Werbowany w Koszarach [Barracks]
  • Rycerz [Knight]

    Rycerz

    Najbardziej elitarna jednostka, jaką możesz dowodzić. Rycerz jest bardzo szybki, zabójczo niebezpieczny i wytrzymały. Specjalizuje się w zaskakujących wypadach z zamku w celu zniszczenia wrogiego sprzętu oblężniczego. Każdy rycerz potrzebuje rumaka, dla których konieczne jest wybudowanie stajni.

    • Potrzebne: miecz [sword], metalowa zbroja [metal armor], rumak [horse] i 40 sztuk złota
    • Werbowany w Koszarach [Barracks]
  • Inżynier [Engineer]

    Inżynier

    Uczony wojak. Jedna z najbardziej użytecznych jednostek, o wielu zastosowaniach. Inżynier niezbędny jest do zbudowania oraz obsługi wszelakiego sprzętu oblężniczego. Żadne poważne oblężenie nie może odbyć się bez niego. Poza tym potrafi także wylewać wrzący olej z murów zamku na przeciwnika.

    • Potrzebne: 30 sztuk złota
    • Werbowany w Cechu Inżynierów [Engineer's Guild]
  • Drabiniarz [Laddermen]

    Drabiniarz

    Jeśli nie możesz zburzyć murów, masz możliwość dostania się na ich szczyt przy pomocy drabin. Drabiniarz jest bardzo tani, ale także bardzo mało odporny. Bardzo rzadko się przydaje.

    • Potrzebne: 4 sztuki złota
    • Werbowany w Cechu Inżynierów [Engineer's Guild]
  • Kopacz [Tunneler]

    Kopacz

    Ta specjalna jednostka potrafi wykonywać podkopy pod wrogimi murami i wieżami, powodując zawalenie się tych budowli, pod warunkiem, że wokół zamku nie ma fosy. Czasami może okazać się przydatny.

    • Potrzebne: 30 sztuk złota
    • Werbowany w Cechu Kopaczy [Tunneler's Guild]
  • Czarny Mnich [Black Monk]

    Czarny mnich

    Nawet wyposażony tylko w kij jest twardym przeciwnikiem. Jego determinacja dla ochrony drogocennej wiedzy zawartej w klasz­tornych bibliotekach popchnęła go do walki w obronie zamku.

    • Jednoskta specjalna – nie można jej werbować

Poniżej tabela pozwalająca łatwo poznać mocne i słabe strony każdej z jednostek.

Nazwa jednostki Skuteczność ataku Skuteczność obrony Szybkość Uzbrojenie Zbroja Umiejętność wspinaczki po drabinie. Umiejętność kopania i zasypywania fosy.
Łucznik ++ ++ ++++ Łuk Tak Tak
Włócznik +++ + ++ Włócznia Tak Tak
Pałkarz ++++ +++ ++ Kiścień Skórzana Tak Tak
Kusznik ++ +++ + Kusza Skórzana Nie Nie
Pikinier ++ ++++ + Pika Metalowa Nie Tak
Wojownik +++++ +++++ + Miecz Metalowa Nie Nie
Rycerz +++++ ++++ +++++ Miecz Metalowa Nie Nie
Kopacz +++ + +++ Nie Nie
Drabiniarz + +++ Nie Nie
Inżynier + ++ Nie Tak
Czarny Mnich +++ +++ ++ Nie Nie

Legenda

Im więcej mieczy, tarcz tym jednostka jest bardziej skuteczna w ataku, obronie. Im dłuższy pasek w kolumnie szybkość, tym szybciej jednostka się porusza.

  • Umiejętność wspinaczki po drabinie. – Czy jednostka potrafi się wspinać po drabinie?
  • Umiejętność kopania i zasypywania fosy. – Czy jednostka może kopać fosę?
  • Tak – Tak.
  • Nie – Nie.

Reklama

Premiery

  • Pudełko Stronghold Crusader 2
    Polska premiera:
    23 Wrzesień 2014
    Premiera światowa:
    23 Wrzesień 2014
  • Pudełko Stronghold Kingdoms
    Polski świat:
    5 Kwiecień 2013
    Premiera światowa:
    17 Październik 2012
  • Pudełko Stronghold 3
    Polska premiera:
    25 Październik 2011
    Premiera światowa:
    25 Październik 2011
  • Pudełko Stronghold Crusader Extreme
    Polska premiera:
    19 Wrzesień 2008
    Premiera światowa:
    28 Maj 2008
  • Pudełko Stronghold Legends
    Polska premiera:
    15 Grudzień 2006
    Premiera światowa:
    24 Październik 2006
  • Pudełko Stronghold 2
    Polska premiera:
    8 Marzec 2006
    Premiera światowa:
    19 Kwiecień 2005
  • Pudełko Stronghold Crusader
    Polska premiera:
    18 Październik 2003
    Premiera światowa:
    24 Wrzesień 2002
  • Pudełko Stronghold
    Polska premiera:
    1 Grudnia 2001
    Premiera światowa:
    18 Październik 2001
W górę!

2001-2024 © stronghold.net.pl

Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij