W tym dziale poznacie Easter Eggs i inne ciekawostki, które możemy spotkać w Twierdzy. Na początek słowo wyjaśnienia. Easter Eggs (dosłownie: wielkanocne jaja) są to śmieszne sytuacje, żarty ukryte w grze. Nie znajdziemy ich we wszystkich grach, ale często te śmieszne dodatki umieszczone przez autorów są dowodem, że oni często także nieźlie się bawili tworząc daną grę.
Oto kolekcja Easter Eggs i innych ciekawostek z gry Stronghold.
Kiedy pierwszy raz uruchamiasz Twierdzę, pada pytanie o imię. W zależności od wpisanego imienia, gra może od tej pory witać Cię wypowiedzianym przywitaniem (np. „Greetings Lady Betty”, „Greetings Lord Kevin”). Gra rozpoznaje ok. 150 popularnych anglojęzycznych imion (m. in. Richard, Mark, Betty, Luke, Helen, Susan).
Jeśli chcecie, możecie sprawdzić pliki nameX (gdzie X to liczba z zakresu 1-154) w katalogu fx/speech gry. Właśnie te pliki zawierają wspomnianie przywitanie w formacie .wav. Jednak to nie wszystko, trzy ostanie pliki o numerach 152-154 zawierają przywitania z „dziwnymi” ksywkami. Są to kolejno Megadeath, Megalord, Supernoodle. Z tego co się dowiedziałem, Megalord to Eric Ouellette (jeden z autorów gry), Supernoodle to Simon Bradbury (kolejny z twórców gry). Zagadką pozostaje Megadeath…
Twórcy gry zatroszczyli się także o to, aby gracze nie stracili poczucia czasu w trakcie jakiejś pasjonującej rozgrywki. Jeśli gramy kilka godzin, to komputer potrafi wypowiedzieć następujące teksty:
Gdy pierwszy raz usłyszałem, jak komputer powiedział: Późno już, Sir. Nie jesteś zmęczony?
to nie byłem pewien, czy słyszałem to naprawdę, czy mi się zdawało. Było sporo po północy, a ja grałem już kilka godzin i rzeczywiście byłem zmęczony. Więc możecie sobie wyobrazić, moją reakcję&helip; Czy ja naprawdę to słyszałem?! Chyba rzeczywiście jestem zmęczony…
;).
Autorzy nie zapomnieli także o świętach. Gdy uruchomimy grę 10 dni przed Bożym Narodzeniem komputer przywita nas w następujący sposób:
Zostału już tylko 10 dni na zakupy świąteczne, Panie.
W same święta przywitanie będzie brzmiało:
Szczęśliwego Bożego Narodzenia, Panie.
Powyższe komunikaty znajdziecie w katalogu fx/speech gry, w plikach General_MessageXX.wav (gdzie xx, to liczby 13-18).
Jednym z najciekawszych żartów twórców gry jest umieszczenie w Twierdzy ducha. Jeśli zbudujecie Święte miejsce (jest to jedna z Rzeczy przyjemnych), to wkrótce zobaczycie jak z tej budowli na wędrówkę wyrusza niewyraźna postać. Tak! Od tej chwili macie w zamku ducha. Warto trochę na niego poklikać, aby przeczytać fajne komentarze.
Jeśli postawicie kilkanaście Głów na palach (jest to jedna z Rzeczy przygnębiających), to możecie się spodziewać prawdziwego najazdu (a raczej nalotu) kruków.
O dbałości o szczegóły autorów Twierdzy, może świadczyć… sikający pies. Bez komentarza. ;)
Jeśli tylko dysponujecie w Waszym zamku działającą karczmą, to pewnie w jej okolicy znajdziecie zataczające się postacie. Warto na nich kliknąc i przeczytać komentarze. Jest ich sporo, a oto próbka: Niestabilny
, Na orbicie
, Ćwiczy mięsień piwny
.
Ciekawostką jest plik dźwiękowy General_Message12.wav w katalogu fx/speech. W angielskiej wersji gry brzmi on: You have chainmail, my Lord
. Okazuje się, że FireFly planowało, iż w grze znajdzie się udogodnienie, które powyższym komunikatem informować będzie nas o mailach, jakie nadchodzą na nasz konto. Niestety, twórcy Twierdzy nie zdążyli wprowadzić tego udogodnienia do gry, przed jej premierą.
Z innych ciekawostek, które pamiętam:
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij