Tryby gry w Stronghold
Stronghold udostępnia zróżnicowana rozrywkę – każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Twórcy gry spełnili swe obietnice i mamy do wyboru kilka różnorodnych trybów gry, z których każdy jest wart zainteresowania. Autorzy zdecydowali się podzielić grę na rozgrywki „militarne” (Combat Based Games) i „ekonomiczne” (Economic Based Games).
Misje militarne:
-
Kampania (militarna) [Military Campaign] – podstawowa kampania, w której Twoim celem będzie pokonanie 4 przeciwników w walce za króla i kraj. Dwadzieścia jeden zróżnicowanych misji z ciekawą linią fabularną.
-
Oblężenie [Siege] – oblężenie, żadnej ekonomii, budowania, tylko czysta walka. Możesz zarówno oblegać lub bronić jednego z zamków, które istniały w rzeczywistości lub zotały wymyślone przez innych graczy.
-
Inwazja [Invasion] – będziesz musiał odeprzeć kilka ataków, mogąc jednocześnie rozbudowywać swój zamek, a może nawet budując go od podstaw. Oprócz obrony zamku w niektórych misjach będziesz musiał wypełnić jakieś zadanie, np. zebrać określoną ilość któregoś z towarów.
-
Gra wieloosobowa [Multiplayer] – gra w sieci lokalnej lub w internecie z innymi graczami.
Misje ekonomiczne:
-
Kampania ekonomiczna [Economic Campaign] – kampania, w trakcie której będziemy wypełniać różnorodne zadania związane z ekonomią (zebranie odpowiedniej ilości jakiegoś towaru, odpowiedni poziom populacji, itp.). Celem misyj będzie odbudowa królestwa. Kampania składa się z 5 misji.
-
Misje ekonomiczne [Economics Missions] – pojedyńcze misje, w których będziesz musiał zbudować silną gospodarkę i osiągnąć wyznaczone cele.
-
Swobodne budowanie [Free Build] – zbuduj swój zamek marzeń, bez zbędnych zadań i co ważniejsze bez ataków (choć patch 1.2 wprowadził możliwość inwazji „na życzenie”, jeśli chcesz sprawdzić swój zamek). Wybierasz mapę i już możesz spokojnie zbudować zamek, który zachwyci wszystkich.
W każdym z trybów gry (oprócz kampanii) masz do wyboru kilka map lub scenariuszy. Oprócz powyższych trybów gra udostępnia samouczek dla początkujących oraz rozbudowany edytor map.