Zamek Saladyna jest dość obszerny i posiada solidną obronę, lecz nie dorównuje zamkom budowanym przez Wilka. Podstawą obrony są duże okrągłe wieże, na których znajdują się mangonele i balisty, dodatkowo obsadzone arabskimi łucznikami. Wieże te są wysunięte pozą zasadniczą linię murów. Saladyn nie stosuje żadnych pułapek, utrudnieniem może być tylko fosa.
Saladyn jest jednym z najlepszych zarządców, być może nawet najlepszym ze wszystkich Lordów. Podstawą jego gospodarki jest łańcuch służący do wytwarzania żywności: farmy pszenicy –> młyny –> piekarnie. Dzięki temu jest w stanie wyżywić sporą liczbę poddanych. Często populacja jego zamku przekracza 100 osób.
Oprócz farm pszenicy Saladyn stawia także sady jabłoni i farmy chmielu. W jego zamku dominują wspomniane wcześniej piekarnie oraz browary i karczmy, dzięki którym pobierać większe podatki. Saladyn nie buduje żadnych budowli religijnych, za w to w dużym stopniu inwestuje w rzeczy przyjemne. Jego przemysł zbrojeniowy jest bardzo skromny.
Jedną ze słabości zamku Saladyna jest zwarta zabudowa oraz duża ilość budynków poza murami na tyłach zamku. Możemy spróbować podpalić te zabudowania, a przy odrobinie szczęścia pożar może błyskawicznie rozprzestrzenić się na cały zamek. Zrujnuje to gospodarkę Saladyna.
Gorzej z dostaniem się do środka zamku – proponuje użyć grupy asasynów, którzy dostaną się na jedną z wież, a stamtąd podejmą próbę opanowania bramy, dzięki czemu do wnętrza dostanie się reszta naszych jednostek.
Możemy oczywiście też zdać się na standardowe oblężenie przy pomocy katapult, trebuszy, balist ogniowych. Będzie to bardziej czaso- i pracochłonne, ale także powinno być skuteczne. Warto wspomnieć także, że trzeba uważać na Saladyna w obronie swojego zamku, gdyż używa on z dość dużą wprawą w ataku asasynów, arabskich łuczników i arabskich zbrojnych oraz konnych łuczników.
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij