Prace nadesłane zaznaczone są kolorem

Opis narzędzi do edycji gry Stronghold Crusader

Postanowiłem przetłumaczyć opis wydanego przez Firefly programu AIV Editor oraz programów pomocniczych z pakietu Modding Utilities. Mam nadzieję, że efektem moich starań będą nowe zamki dla botów zamieszczane na forum.

  • Zanim zaczniesz

    AI edytor wiosek używany jest do tworzenia szablonu zamku dla gracza AI w trybie skirmish (potyczka). Jeśli nowy zamek został załadowany do Stronghold Crusader, pojawi się, kiedy gracz AI będzie rozbudowywał zamek.

    Zanim zaczniesz, powinieneś rozważyć kilka rzeczy.

    Pomyśl, co mogłoby mieć wpływ na zamek, gdy będzie on używany na różnych mapach. Ogromny zamek nie zawsze pasuje do małej części gruntu lub, gdy ziemia zawiera wzgórza, drzewa, zwłaszcza, gdy są obszary, które nie mogą być zabudowane; to zatrzyma budowę części twojego zamku.

    Zapewnij niezbędnym budynkom umieszczenie w początkowych chwilach gry, pozwalając graczowi AI na szybkie używanie spichlerza i targowiska.

    Możesz usunąć siedzibę i umieścić ją w każdym miejscu; początkowy gmach jest dobrym znacznikiem dla centrum zamku. Zapewnij budynkom i wieżom dostęp ze strony grupy schodów.

    Ekonomiczne budynki (farmy itp.) zostaną umieszczone przez AI, a nie przez użytkownika.

  • Podstawy

    Zapewnij zapis Twojego zamku AIV zawsze dość często przez naciśnięcie klawisza F1.

    ZOOM

    Jeśli chcesz powiększyć lub pomniejszyć ekran możesz kliknąć na Zoom x1, Zoom x2, Zoom x3.

    Szybkość przewijania

    Prędkość przewijania ekranu można ustawić, klikając na Scroll (przewiń) x2 i Scroll x4 (maksimum).

    Screen
  • Czas gry

    Przeciwnicy AI będą wykorzystywać czas gry do budowania swoich zamków podczas gry w Stronghold Crusader, każdy moment gry reprezentuje jedną chwilę w budowniczym AI. Czas gry jest zapisywany w prawym górnym narożniku ekranu, pod powiększeniem i przewijaniem.

    Przykład, jak działają chwile gry używa budowania murów. Jeśli umieścisz odcinki murów oddzielnie, mur będzie budowany powoli przez gracza AI w Stronghold Crusader. Jeśli chciałbyś, aby tworzył cały kawałek murów za jednym razem, budowanie odcinka muru trwałoby chwilę gry. Gdy gracz AI będzie miał zapewnione posiadanie dostępu do kamienia, mur będzie zbudowany za jednym razem.

    Czas umieszczania symboli wojsk nie jest mierzony i mogą one zostać umieszczone w dowolnym momencie.


    Chwila gry, moment gry – jednostka czasowa; w czasie jednego momentu/chwili gry przeciwnik AI stawia budynek lub wykonuje wskazaną przez plik .aiv operację.

  • Kategorie

    De (usuń)

    Screen
    • Point – punkt
    • Flood Fill – zalej

    De uruchamia usuwanie i pozwala usuwać jeden budynek lub kawałek ściany za pomocą Point albo cały kawałek połączonego muru używając Flood Fill. Skasowanie jednego budynku przesunie Cię o jeden moment w grze. To oznacza, że gdy będziesz chciał zastąpić pierwotny budynek, musiałbyś ręcznie przenieść go przez moment w grze i umieścić go.

    Wa (mury)

    Screen
    • High Wall – wysoki mur
    • Low wall – niski mur
    • High Crenel – wysokie blanki
    • Low Crenel – niskie blanki
    • Stairs – schody

    Ga (bramy)

    Screen
    • Small EW – mała brama wschód-zachód
    • Small NS – mała brama północ-południe
    • Large EW – duża brama wschód-zachód
    • Large NS – duża brama północ-południe
    • Drawbridge – most zwodzony

    Ca (zamek)

    Screen
    • Tower 1 – wieża obserwacyjna
    • Tower 2 – wieżyczka obwodowa
    • Tower 3 – wieżyczka obronna
    • Tower 4 – baszta kwadratowa
    • Tower 5 – baszta okrągła
    • Oil Smelter – kocioł z olejem
    • Dog Cage – kojec psów bojowych
    • Killing Pit – wilczy dół
    • Keep – siedziba
    • Mercenary Post – obóz najemników

    We (broń i wojska)

    Screen
    • Poleturner – grotnik
    • Fletcher – łuczarz
    • Blacksmith – kowal
    • Tanner – garbarz
    • Armourer – płatnerz
    • Barracks – koszary
    • Armoury – zbrojownia
    • Engineers Guild – cech inżynierów
    • Tunnelers Guild – cech kopaczy
    • Stables – stajnie

    In (przemysł)

    Screen
    • Stockpile – skład zapasów
    • Woodcutter – drwal
    • Quarry – kamieniołom
    • Ox Tether – wół pociągowy
    • Iron Mine – kopalnia żelaza
    • Pitch Rig – odkrywka smoły
    • Trading Post – targowisko

    Msc (głównie wojska i sprzęt oblężniczy)

    Screen
    • Delete – to narzędzie usuwania usunie tylko wojska
    • Mgl – mangonela
    • Tre – trebusz
    • Bow – łucznik
    • Spr – włócznik
    • Mac – pałkarz
    • Kgt – rycerz
    • Slr – procarz
    • Sbw – arabski łucznik
    • Scm – arabski zbrojny(szablista)
    • Brz – koksownik
    • Oil – inżynier z wrzącym olejem
    • Bal – balista wieżowa
    • Fbal – balista ogniowa
    • Xbow – kusznik
    • Pik – pikinier
    • Swd – wojownik
    • Slv – niewolnik(podpalacz)
    • Ass – asasyn
    • HBw – konny łucznik
    • Gre – miotacz bomb ogniowych
    • Flg – flaga

    Mo (fosa i smolne rowy)

    Screen
    • Moat x 1 – fosa x 1
    • Moat x 2 – fosa x 2
    • Moat x 3 – fosa x 3
    • Moat x 4 – fosa x 4
    • Pitch – smolny rów

    Fo (jedzenie)

    Screen
    • Granary – spichlerz
    • Apple farm – sad jabłoni
    • Dairy farm – farma mleczna
    • Wheat farm – farma pszenicy
    • Hunter – chata myśliwska
    • Hops farm – farma chmielu
    • Windmill – młyn
    • Bakery – piekarnia
    • Brewery – browar
    • Inn – karczma

    To (budynki miejskie)

    Screen
    • House – dom
    • Chapel – kapliczka
    • Church – kościół
    • Cathedral – katedra
    • Healers – zielarz
    • Well – studnia
    • Water pot – kocioł z wodą

    Go (rzeczy przyjemne)

    Screen
    • Maypole – słup majowy
    • Dancing Bear – tańczący niedźwiedź
    • Statue – pomnik
    • Shrine – ołtarz
    • Town Garden – ogród miejski
    • Communal garden – ogród publiczny
    • Small pond – mały staw
    • Large pond – duży staw

    Ba (rzeczy przygnębiające)

    Screen
    • Gallows – szubienica
    • Cess pit – dół kloaczny
    • Stocks – zapasy
    • Burning stake – stos do palenia
    • Dungeon – loch
    • Rack – madejowe łoże
    • Gibbet – kleszcze
    • Chopping Block – pień kata
    • Dunking Stool – krzesło topielca
  • Wczytywanie Twojego zamku do Strong­hold Crusader

    Zapisz swój zamek i wyjdź. Skopiuj plik z rozszerzeniem .aiv (Twój zamek) z folderu z zamkami do folderu aiv w folderze Stronghold Crusader.

    Screen

    Aby używać zamku AI musisz usunąć obecny zamek AI. Np. aby zamienić zamek Ryszarda Lwie Serce ze stworzonym zamkiem AI, zrób kopię istniejącego pliku richard1.aiv i zamień go ze stworzonym przez Ciebie plikiem .aiv o tej samej nazwie. Włącz Stronghold Crusader i zacznij grę skirmish (np. gra losowa) z Ryszardem Lwie Serce, a zobaczysz Twój zamek budowany w grze.

  • Text Compiler Tool

    To narzędzie może być użyte do edycji tekstu, który pojawia się w Stronghold Crusader. Pliki Crusader.txt zawiera cały tekst pojawiający się w grze. Jeśli zedytujesz jakąś część tego tekstu, pojawi się w miejscu, w którym powinien wyświetlić się zmieniony przez Ciebie tekst.

    Pamiętaj, że nie możesz dodawać żadnych linii do pliku, możesz tylko zmieniać zawartość istniejących linii.

    Jeśli już to zrobiłeś, kliknij na ff_tex_cru.exe, usłyszysz dźwięk z głośnika systemowego. Zostanie utworzony plik o nazwie cr.tex. Skopiuj ten plik i zamień z plikiem o tej samej nazwie, który jest w C:\Program Files\Firefly Studios\Stronghold Crusader [domyślna ścieżka instalacji]. Teraz zobaczysz Twój tekst pojawiający się w grze.

  • BMP to TGX Converter

    Narzędzie ff_tgfx.exe zamieni pliki .bmp, które masz w tym folderze na pliki w formacie .tgx, które mogą być użyte w Stronghold Crusader.

    Aby Ci pomóc, utworzyliśmy kilka plików .bmp, które były używane w grze poprzednio.

    Screen

    Jeśli stworzyłeś Twoje pliki .bmp, kliknij na ff_tgfx.exe, to przekonwertuje wszystkie dostępne pliki do formatu .tgx. Skopiuj ten plik i zamień z plikiem o tej samej nazwie, który jest w C:\Program Files\Firefly Studios\Stronghold Crusader\gfx [domyślna ścieżka instalacji].

Tekst jest tłumaczeniem tekstu ze strony Firefly Studios.

Jakiekolwiek błędy w tłumaczeniu proszę zgłaszać w tym temacie.

Jeśli tekst zainteresuje użytkowników, dodam screeny pomagające w orientacji w programie.

Napisane przez Lorda Smerfa

Reklama

Premiery

  • Pudełko Stronghold Crusader 2
    Polska premiera:
    23 Wrzesień 2014
    Premiera światowa:
    23 Wrzesień 2014
  • Pudełko Stronghold Kingdoms
    Polski świat:
    5 Kwiecień 2013
    Premiera światowa:
    17 Październik 2012
  • Pudełko Stronghold 3
    Polska premiera:
    25 Październik 2011
    Premiera światowa:
    25 Październik 2011
  • Pudełko Stronghold Crusader Extreme
    Polska premiera:
    19 Wrzesień 2008
    Premiera światowa:
    28 Maj 2008
  • Pudełko Stronghold Legends
    Polska premiera:
    15 Grudzień 2006
    Premiera światowa:
    24 Październik 2006
  • Pudełko Stronghold 2
    Polska premiera:
    8 Marzec 2006
    Premiera światowa:
    19 Kwiecień 2005
  • Pudełko Stronghold Crusader
    Polska premiera:
    18 Październik 2003
    Premiera światowa:
    24 Wrzesień 2002
  • Pudełko Stronghold
    Polska premiera:
    1 Grudnia 2001
    Premiera światowa:
    18 Październik 2001
W górę!

2001-2024 © stronghold.net.pl

Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij