Postanowiłem przetłumaczyć opis wydanego przez Firefly programu AIV Editor oraz programów pomocniczych z pakietu Modding Utilities. Mam nadzieję, że efektem moich starań będą nowe zamki dla botów zamieszczane na forum.
AI edytor wiosek używany jest do tworzenia szablonu zamku dla gracza AI w trybie skirmish (potyczka). Jeśli nowy zamek został załadowany do Stronghold Crusader, pojawi się, kiedy gracz AI będzie rozbudowywał zamek.
Zanim zaczniesz, powinieneś rozważyć kilka rzeczy.
Pomyśl, co mogłoby mieć wpływ na zamek, gdy będzie on używany na różnych mapach. Ogromny zamek nie zawsze pasuje do małej części gruntu lub, gdy ziemia zawiera wzgórza, drzewa, zwłaszcza, gdy są obszary, które nie mogą być zabudowane; to zatrzyma budowę części twojego zamku.
Zapewnij niezbędnym budynkom umieszczenie w początkowych chwilach gry, pozwalając graczowi AI na szybkie używanie spichlerza i targowiska.
Możesz usunąć siedzibę i umieścić ją w każdym miejscu; początkowy gmach jest dobrym znacznikiem dla centrum zamku. Zapewnij budynkom i wieżom dostęp ze strony grupy schodów.
Ekonomiczne budynki (farmy itp.) zostaną umieszczone przez AI, a nie przez użytkownika.
Zapewnij zapis Twojego zamku AIV zawsze dość często przez naciśnięcie klawisza F1.
Jeśli chcesz powiększyć lub pomniejszyć ekran możesz kliknąć na Zoom x1, Zoom x2, Zoom x3.
Prędkość przewijania ekranu można ustawić, klikając na Scroll (przewiń) x2 i Scroll x4 (maksimum).
Przeciwnicy AI będą wykorzystywać czas gry do budowania swoich zamków podczas gry w Stronghold Crusader, każdy moment gry reprezentuje jedną chwilę w budowniczym AI. Czas gry jest zapisywany w prawym górnym narożniku ekranu, pod powiększeniem i przewijaniem.
Przykład, jak działają chwile gry używa budowania murów. Jeśli umieścisz odcinki murów oddzielnie, mur będzie budowany powoli przez gracza AI w Stronghold Crusader. Jeśli chciałbyś, aby tworzył cały kawałek murów za jednym razem, budowanie odcinka muru trwałoby chwilę gry. Gdy gracz AI będzie miał zapewnione posiadanie dostępu do kamienia, mur będzie zbudowany za jednym razem.
Czas umieszczania symboli wojsk nie jest mierzony i mogą one zostać umieszczone w dowolnym momencie.
Chwila gry, moment gry – jednostka czasowa; w czasie jednego momentu/chwili gry przeciwnik AI stawia budynek lub wykonuje wskazaną przez plik .aiv operację.
De uruchamia usuwanie i pozwala usuwać jeden budynek lub kawałek ściany za pomocą Point albo cały kawałek połączonego muru używając Flood Fill. Skasowanie jednego budynku przesunie Cię o jeden moment w grze. To oznacza, że gdy będziesz chciał zastąpić pierwotny budynek, musiałbyś ręcznie przenieść go przez moment w grze i umieścić go.
Zapisz swój zamek i wyjdź. Skopiuj plik z rozszerzeniem .aiv (Twój zamek) z folderu z zamkami do folderu aiv w folderze Stronghold Crusader.
Aby używać zamku AI musisz usunąć obecny zamek AI. Np. aby zamienić zamek Ryszarda Lwie Serce ze stworzonym zamkiem AI, zrób kopię istniejącego pliku richard1.aiv i zamień go ze stworzonym przez Ciebie plikiem .aiv o tej samej nazwie. Włącz Stronghold Crusader i zacznij grę skirmish (np. gra losowa) z Ryszardem Lwie Serce, a zobaczysz Twój zamek budowany w grze.
Pamiętaj, że nie możesz dodawać żadnych linii do pliku, możesz tylko zmieniać zawartość istniejących linii.
Jeśli już to zrobiłeś, kliknij na ff_tex_cru.exe, usłyszysz dźwięk z głośnika systemowego. Zostanie utworzony plik o nazwie cr.tex. Skopiuj ten plik i zamień z plikiem o tej samej nazwie, który jest w C:\Program Files\Firefly Studios\Stronghold Crusader [domyślna ścieżka instalacji]. Teraz zobaczysz Twój tekst pojawiający się w grze.
Narzędzie ff_tgfx.exe zamieni pliki .bmp, które masz w tym folderze na pliki w formacie .tgx, które mogą być użyte w Stronghold Crusader.
Aby Ci pomóc, utworzyliśmy kilka plików .bmp, które były używane w grze poprzednio.
Jeśli stworzyłeś Twoje pliki .bmp, kliknij na ff_tgfx.exe, to przekonwertuje wszystkie dostępne pliki do formatu .tgx. Skopiuj ten plik i zamień z plikiem o tej samej nazwie, który jest w C:\Program Files\Firefly Studios\Stronghold Crusader\gfx [domyślna ścieżka instalacji].
Tekst jest tłumaczeniem tekstu ze strony Firefly Studios.
Jakiekolwiek błędy w tłumaczeniu proszę zgłaszać w tym temacie.
Jeśli tekst zainteresuje użytkowników, dodam screeny pomagające w orientacji w programie.
Napisane przez Lorda Smerfa
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij