Prace nadesłane zaznaczone są kolorem

Stronghold: Crusader - wrażenia

[sobota, 19 października 2002 - Kenet]

Mam za sobą już kilkanaście dni gry w Stronghold: Crusader. Skończyłem wszystkie kampanię historyczne, jestem w połowie Skrimish Trail (blisko 30 misji, jest 50).

Gra zrobiła się bardziej dynamiczna, w początkowej fazie gry z komputerowym przeciwnikiem trzeba się sprężyć, gdyż komputer rozbudowuję się bardzo szybko. Do tego jeśli ma dużo złota, to możemy się równie szybko spodziewać jego wizyty w naszym zamku. Sztuczna inteligencja przeciwników jest niezła w początkowej fazie, ale później komputerowi Lordowie jakby zwalniali tempo. Jeśli przetrwamy w dobrym stanie pierwsze chwile, rozsądnie się rozbudujemy to zwycięstwo staję się czestokroć kwestią czasu, gdyż komputer raczej nie przeprowadza zmasowanych ataków, które byłyby w stanie nam zagrozić. Choć jeśli mamy przeciwko sobie 4-6 Lordów sterowanych przez komputer to robi się ciężko. Podziw za to budzą zamki budowane przez komputer, nieraz potrafi naprawdę zadziwić. W tym elemencie FireFly zaskoczyło mnie pozytywnie.

Kampanie historyczne są dobrze zrealizowane, choć pozostawiają pewien niedosyt dla weteranów Twierdzy. Po prostu są stosunkowo łatwe i raczej szybko się z nimi uporacie.

Jest jednak jeszcze Skirmish Trail (50 rozgrywek typu skirmish o rosnącym poziomie trudności), który zapewni Wam co najmniej kilkadziesiąt godzin zabawy. Mam jeszcze dość daleko do końca tej rozgrywki, ale robi się coraz ciekawiej (czytaj: trudniej ;).

Oprócz tego możemy zagrać w trybie skirmish na wybranej mapie (duży wybór - plus dla twórców), wybrać przeciwników, sojuszników, rodzaj gry (są 3 - różnię się ilością wojsk i złota na starcie), bonus dla komputera lub dla nas (czyli więcej/mniej złota) i zaczynamy. Spore możliwości konfiguracji w tym trybie także zapewniają rozrywkę na długi czas.

W sumie jeśli spodobała się Wam walka w Twierdzy to Stronghold: Crusader na pewno Was nie zawiedzie. Dla miłośników trochę spokojniejszej rozbudowy pozostał oczywiście tryb gry swobodnej.

Wspomnę jeszcze, że edytor pozostał prawie bez zmian. Nowe jednostki sprawdzają się nieźle, budowanie farm tylko na oazach często komplikuję nam rozgrywkę. Jednak uruchamiając karczmy, budując kaplicę, kościoły i katedry jesteśmy w stanie (nieraz jesteśmy zmuszeni - brak oaz na planszy!) nie żywić naszych poddanych (zerowe racje) i jeszcze pobierać podatki!

Aha... uważajcie z zapałkami... tzn. z ogniem ;). Nieraz brak studni potrafi się zemścić - jeśli zagracie, to zrozumiecie ;).

Stronghold: Crusader okazał się dobrym uzupełnieniem Twierdzy. Gra jest w stanie zapewnić Wam nie dni, ale tygodnie, czy nawet miesiące dobrej zabawy. Już pojawiają się nowe mapy, dostępni są już dwaj dodatkowi przeciwnicy komputerowi (zobaczcie jedną z wiadomości poniżej), wkrótce dostępny będzie trzeci.


Nowości na stronie

Pojawiło się kilka nowych działów na stronie, niektóre zyskały nową formułę. Oto przegląd nowości:

Stronghold: Crusader

  • O grze - podstawowe informacje o grze
  • Wymagania - wymgania sprzętowe Krucjaty
  • Przeciwnicy - krótki przegląd przeciwników w SH:C
  • Galeria - obrazki z pełnej wersji Stronghold: Crusader
  • Polska prasa - tutaj znajdziecie wiadomości o wszelkich materiałach dotyczących Stronghold: Crusader, jakie ukazały się w polskich czasopismach o grach
  • Zapowiedzi/recenzje - linki do zapowiedzi i recenzji Krucjaty
  • Wywiady - linki do wywiadów z twórcami SH:C

Stronghold

  • O grze - nowy tekst, w nowej oprawie
  • Galeria - więcej obrazków z Twierdzy
  • Easter Eggs - żarty, ciekawostki, tajemnice Twierdzy
  • Polska prasa - zebrałem wiadomości o wszelkich materiałach dotyczących Twierdzy, jakie ukazały się w polskich czasopismach o grach (duże uzupełnienie)

Oprócz powyższych działów uzupełniłem listę graczy, udostępniłem czat, przeczyściłem trochę linki, stworzyłem także mini-dział o mini-grze, czyli podstawowe informacje o Desert Warrior.

Postaram się także wkrótce uruchomić ponownie forum dyskusyjne oraz stworzyć jeszcze kilka nowych działów. Czekam na Wasze sugestie dotyczące strony oraz wrażenia odnośnie nowości.


Crusaderplanet

Serwis Crusaderplanet udostępnił pliki z dodatkowymi Lordami do Stronghold: Crusader. Już teraz możecie uzupełnić swoją Krucjatę o Fryderyka Barbarossę i króla Filipa I. Pliki znajdziecie z dziale [Files] wspomnianej strony (każdy to ok. 3 MB).


Polska premiera SH:C

Niestety polska premiera gry Twierdza: Krucjata opóźnia się. Zgodnie z aktualnym planem wydawniczym firmy Play-It premiera Krucjaty ma odbyć się w listopadzie.

Komentarze użytkowników

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz

Reklama

Premiery

  • Pudełko Stronghold Crusader 2
    Polska premiera:
    23 Wrzesień 2014
    Premiera światowa:
    23 Wrzesień 2014
  • Pudełko Stronghold Kingdoms
    Polski świat:
    5 Kwiecień 2013
    Premiera światowa:
    17 Październik 2012
  • Pudełko Stronghold 3
    Polska premiera:
    25 Październik 2011
    Premiera światowa:
    25 Październik 2011
  • Pudełko Stronghold Crusader Extreme
    Polska premiera:
    19 Wrzesień 2008
    Premiera światowa:
    28 Maj 2008
  • Pudełko Stronghold Legends
    Polska premiera:
    15 Grudzień 2006
    Premiera światowa:
    24 Październik 2006
  • Pudełko Stronghold 2
    Polska premiera:
    8 Marzec 2006
    Premiera światowa:
    19 Kwiecień 2005
  • Pudełko Stronghold Crusader
    Polska premiera:
    18 Październik 2003
    Premiera światowa:
    24 Wrzesień 2002
  • Pudełko Stronghold
    Polska premiera:
    1 Grudnia 2001
    Premiera światowa:
    18 Październik 2001
W górę!

2001-2024 © stronghold.net.pl

Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij