Prace nadesłane zaznaczone są kolorem

Wywiad z Simonem Brandbury - 18 czerwca 2009

Witaj Simon. Czy mógłbyś przedstawić się i powiedzieć coś o firmie Firefly? Ile osób pracuje obecnie nad Stronghold Kingdoms?

Nazywam się Simon Bradbury, jestem współzałożycielem Firefly Studios i projektantem Stronghold Kingdoms. Firefly jest chyba najbardziej znane dzięki serii gier RTS pt. "Stronghold". Obecnie pracujemy nad dwoma projektami, z których jeden to Stronghold Kingdoms, a drugi przedstawimy wkrótce!

Kiedy Firefly zaplanowało stworzenie Stronghold - MMOG? Od kiedy zaczęliście? Na jakim etapie rozwoju jest Stonghold Kingdoms teraz?

Pracujemy nad Stronghold Kingdoms ponad 2 lata i teraz właśnie poszedł czas zamkniętych testów alfa. Spotkaliśmy się z ogromną reakcją graczy na zapowiedź gry i będziemy przyjmować coraz więcej osób do testów beta.

Czy możesz nam powiedzieć trochę o tle historycznym Stronghold Kingdoms?

Kingdoms rozgrywa się w średniowieczu w podzielonym królestwie. Gracze będą mieli możliwość zmiany biegu historii! Zaczynając jako "idiota z wioski" gracze będą szybko wspinać się w górę rankingu, dążąc do zdobycia urzędu, władzy i prestiżu w społeczeństwie średniowiecznym. Powstaną sojusze i bloki władzy, a polityka, handel i dyplomacja będą kierowane regułą żelaznej pięści!.

W swojej informacji prasowej wspomniał Pan, że Stronghold Kingdoms jest unikalną hybrydą gry internetowej i wykorzystującej komputer. Czy może Pan rozwinąć tą myśl? Czego możemy się spodziewać? Czy to gra przeglądarkowa - czy też mieszanka z klientem gry?

Zasadniczo jest to bardzo lekki klient PC (który można będzie uruchomić na prawie wszystkim!), który działa bardzo podobnie jak gry przeglądarkowe, komunikujące się z serwerem w internecie. Klient PC pozwala nam na o wiele bogatszą grafikę, niż gry przeglądarkowe, z lepszymi możliwością kontroli i wsparcia technicznego. Zasadniczo Stronghold Kingdoms siedzi gdzieś pomiędzy grą RTS "Stronghold" i przeglądarkowymi takimi jak Tribal wars i Travian.

Czy możesz nam powiedzieć więcej o świecie gry? Czy gracze będą mogli "odwiedzić" miejsca znane z realnego świata?

Tak - wszystkie mapy będą zlokalizowane i będą bardzo szczegółowym odzworowaniem map politycznych regionów świata. Np. Wielkiej Brytanii czy średniowiecznych Niemiec.

Gracze mogą budować i rozwijać własne wsie, zamki i tak dalej. Czy będzie możliwe odwiedzenie własności obszarów będących własnością innych graczy?

Niezupełnie. Możesz wysłać wojsko do obozu przed zamkiem innego gracza, a następnie rozbić go na kawałki! Poważnie, można grać spokojnie i skoncentrować się na rolnictwie, handlu, dyplomacji, polityce i zakresie działań mniej agresywnych. Ważne jest, aby uświadomić sobie, że Stronghold Kingoms wcale nie jest RPG stworzonym np. na wzór WOW. To jest gra typowo strategiczna.

Jak wyglądają plądrowanie, oblężenia i wojny?

Gracze będą projektować i budować zamki i bardzo podobnie jak w Stronghold, dobry układ będzie dużo łatwiejszy do obrony. Podczas oblężenia zamku atakujący gracz umieszcza swoje wojska wokół zamku (lub w ogólnym rejonie, jeżeli nie ma on raportu wywiadu) i wciska "Launch Attack". Nie będzie to RTS, w którym kontroluje się wojska w czasie rzeczywistym, ale musisz pilnować bitwy, ponieważ wydane rozkazy będą modyfikować zachowanie żołnierzy i mogą wpłynąć na wynik oblężenia.

Grabież, zrównanie z ziemią, przechwycenia i plądrowanie to różne rodzaje ataków, które można wybrać jako osoba atakująca.

Wojny na ogół wyrastają pomiędzy różnymi frakcjami i grupami struktury władzy gry.

Czy gracze mogą stracić wszystkie budynki i inne rzeczy?

Możliwe jest stracić wszystkie swoje wioski i budynki, ale w rzeczywistości bardzo trudno to zrobić i nie będzie sposobów zapobiegania bardzo szkodliwym atakom (przechwytywanie itp.), podczas gdy jesteś z dala od komputera, itp. Nawet jeśli wszystko stracisz, punkty rankingu i badania pozostaną, więc będzie można bardzo szybko ponownie zacząć grę.

Czy poza treściami PvP (Player vs Player - oblężenia, wojny), będziecie oferować również PvE (Player vs Enviroment)?

Tak, będziemy! Obecnie mogę powiedzieć, że są nory wilków i obozy bandytów, rozpraszające testerów alfa, ale mamy wiele innych pomysłów na PvE, które obecnie testujemy na naszym serwerze developerskim.

Czy możesz nam powiedzieć więcej na temat sieci społecznej (funkcji społecznościowych)? Jak można znaleźć innych graczy i oddziaływać na nich? Czy oferujecie narzędzia, takie jak funkcja wyszukiwania, czat i tak dalej?

Będzie wiele społecznych powiązań z sieciami geograficznymi, takimi jak lokalne "parafie" czy "hrabstwa", oraz bazujące na podziale siły "frakcje" i "domy". Pojawią się również wbudowane powiązania społeczne, takie jak Liga lordów i wasale. Szczegółowych zasada czatu i wyszukiwania nie możemy jeszcze ujawnić, ale ponieważ korzystamy z klienta PC możemy sobie pozwolić na to, aby użytkownik otrzymał bogaty zestaw narzędzi.

Jak będzie działał system frakcji i system wyborczy?

Frakcje tworzone i zarządzane przez graczy mogą łączyć się w silniejsze domy, które mają swój kolor na mapie politycznej. Wybory odbywają się na każdym szczeblu administracyjnym. Od małych parafii, powiatów, województw aż do króla lub królowej kraju.

Czy gracze nabywają nowe umiejętności, zawody lub specjalności? Jak to działa? I jak gracze zarabiają punkty za powiększanie swojej wiedzy?

Zdecydowanie jest to kluczowy element gry. Wraz ze wzrosem poziomu użytkownika otrzymuje on punkty badań, które może przeznaczyć na dowolne z dostępnych 700 badań. Każde z ramion drzewa badań otwiera różne możliwości. Wiele z nich będzie chciał robić każdy, ale będą i takie, nad których wyborem trzeba będzie strategicznie pomyśleć i zdecydować czy pasują one do twojego stylu gry.

Czy gracze, którzy nie rozpoczynają pierwszego dnia, nadal mają szansę konkurować z innymi graczami?

Tak, nowi gracze będą rozwijać się, w nowej części kraju, a ostatecznie gra jest wygrana na przykład przez kontrolowanie wszystkich królestw. Nawet bardziej rozwinięci gracze będą potrzebować pomocy, aby tego dokonać i dobry gracz zawsze będzie przydatny w każdym domu. Więksi gracze mogą być surowo karani za ataki na mniejszych graczy, poprzez utratę honoru.

Czy Stronghold Kingdoms zostanie wypuszczone jako gra pudełkowa, czy będzie dostępa do pobrania? Czy macie określony model biznesowy?

Gra będzie wydana w wersji pudełkowej i cyfrowo. Ale nie zdradzamy jeszcze szczegółów modelu płatności!

Kiedy będziemy mieli okazję zajrzeć do Stronghold Kingdoms? Czy organizujecie otwarte lub zamknięte beta-testy?

Następny pobór na testerów odbędzie się kiedy przejdziemy do zamkniętych beta-testów. Odwiedźcie StrongholdKingdoms.com, aby zarejestrować się.

Oryginalna treść, na stronie OnlineWelten (de/eng)

Reklama

Premiery

  • Pudełko Stronghold Crusader 2
    Polska premiera:
    23 Wrzesień 2014
    Premiera światowa:
    23 Wrzesień 2014
  • Pudełko Stronghold Kingdoms
    Polski świat:
    5 Kwiecień 2013
    Premiera światowa:
    17 Październik 2012
  • Pudełko Stronghold 3
    Polska premiera:
    25 Październik 2011
    Premiera światowa:
    25 Październik 2011
  • Pudełko Stronghold Crusader Extreme
    Polska premiera:
    19 Wrzesień 2008
    Premiera światowa:
    28 Maj 2008
  • Pudełko Stronghold Legends
    Polska premiera:
    15 Grudzień 2006
    Premiera światowa:
    24 Październik 2006
  • Pudełko Stronghold 2
    Polska premiera:
    8 Marzec 2006
    Premiera światowa:
    19 Kwiecień 2005
  • Pudełko Stronghold Crusader
    Polska premiera:
    18 Październik 2003
    Premiera światowa:
    24 Wrzesień 2002
  • Pudełko Stronghold
    Polska premiera:
    1 Grudnia 2001
    Premiera światowa:
    18 Październik 2001
W górę!

2001-2017 © stronghold.net.pl

Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij