Prace nadesłane zaznaczone są kolorem

Jednostki w Stronghold 3

  • Uzbrojeni chłopi

    To po prostu chłopi oderwani od pługa i wcieleni do wojska z widłami w ręku, bez żadnego opancerzenia. Są nie wyszkoleni, a przez to słabi w walce wręcz. Mogą okazać się jednak przydatni do wybadania terenu wroga w celu odszukania zastawionych pułapek.

    Koszt: 3szt. złota

  • Łucznicy

    Łucznicy to trzon naszej armii. Dzięki łukom rażą przeciwników z dużej odległości, czyniąc duże szkody w lekkozbrojnych szeregach wroga, przez co są niezbędni zarówno podczas obrony naszej twierdzy, jak i ataku zamku przeciwnika. Poza tym ci nieopan­cerzeni strzelcy są najszybszą jednostką piechoty w grze.

    Koszt: 12szt. złota, łuk.

  • Knechci

    To najsłabsze regularne wojska dostępne w grze. Uzbrojeni są tylko w oszczep i sztylet, którym walczą, gdy wyrzucą już swój oszczep w przeciwnika. Broń miotaną odzyskują po jakimś czasie. Są nieopancerzeni, co sprawia, że poruszają się dość żwawo. Poza tym bardzo szybko zakopują fosę i nadają się nieźle do odpychania drabin przeciwnika od naszych murów.

    Koszt: 6szt. złota, włócznia

  • Pałkarze

    To bardzo ofensywna, jednak lekkozbrojna piechota uzbrojona w wekiery. Poprzez brak lepszego pancerza są bardzo podatni na strzały łuczników. Z drugiej strony dzięki temu, że nie posiadają ciężkiej zbroi są bardzo szybcy. Nadają się doskonale przede wszystkim do szturmów na wrogie zamki. W polu nie dokazują zbyt wiele, a także podczas obrony naszych fortec na niewiele się przydadzą.

    Koszt: 10szt. złota, 5pkt. honoru, wekiera

  • Kusznicy

    Kusznicy to druga jednostka strzelająca w grze. Są znacznie wolniejsi (zarówno w pochodzie, jak i oddawaniu kolejnych strzałów) od łuczników, a także ich zasięg jest mniejszy, jednak szkody wyrządzone przeciwnikom przez ich śmiercionośne bełty są znacznie większe. Z dużą łatwością przebi­jają oni nawet stalowe zbroje. Dodatkowo uzbrojeni są w skórzaną zbroję przez co są znacznie odporniejsi na ostrzał przeciwnika. Doskonale nadają się do obrony naszego zamku. Niestety w walce wręcz są tylko niewiele lepsi od wspomnianych już kolegów z armii - łuczników.

    Koszt: 12szt. złota, 5pkt. honoru, zbroja skórzana, kusza

  • Pikinierzy

    Pikinierzy to ciężkozbrojna typowo defensywna piechota. Uzbrojeni w długą pikę i metalową zbroję nadają się świetnie do obrony naszego zamku, przez swoją niezwykłą odporność zarówno na ciosy, jak i ostrzał przeciwnika. Potrafią bardzo długo bronić dostępu do naszej twierdzy. Jednakże w polu i podczas ataków na wrogie zamki spisują się równie dobrze. Mogą stanowić dobrą ochronę sprzętu oblężniczego i naszych strzelców przed wycieczkami. Ponadto nadają się doskonale do zasypywania wrogiej fosy, bo są bardzo odporni na ostrzał.

    Koszt: 10szt. złota, zbroja, pika

  • Zbrojni

    Zbrojni to świetnie wyszkoleni, zdyscyplinowani i skuteczni wojo­wnicy uzbrojeni w miecze i opan­cerzeni metalowymi zbrojami. Są wszechstronni i świetnie sprawują się wszędzie: zarówno podczas obrony naszego zamku, bitwy w polu, jak i oblężenia twierdzy nieprzyjaciela. Poza tym są oni bardzo odporni na strzały i razy wrogich jednostek, a ponadto sami świetnie wyszkoleni w fechtunku z łatwością kładą gęstym trupem wrogie szeregi, chyba, że trafią na równych sobie. Niestety są bardzo powolni co niejako wyklucza ich z szybkiego szturmu.

    Koszt: 40szt. złota, 10pkt. honoru, miecz, zbroja

  • Rycerze

    To nasi najwierniejsi i najlepsi wojacy. Doświadczeni i zaprawieni w wielu bojach – swoiści fechmistrzowie. Od młodych lat szkoleni w szermierce i jeździe konnej. Dzięki temu nie mają sobie równych w walce wręcz, a ponadto są niezwykle szybcy, gdy poruszają się konno. Opancerzeni w znako­mite zbroje płytowe są najbardziej odporną jednostką w grze (są równie wytrzymali co władca). Niezawodni i przydatni w każdej okoliczności – szczególnie ich siła wyzwala się podczas wycieczek i walki w polu, gdzie sieją zamęt i zniszczenie w szeregach wroga.

    Koszt: 100szt. złota, 50pkt. honoru, miecz, zbroja

  • Saperzy

    Saperzy to wojacy, którzy nie nadają się ani do walki wręcz, ani nie posiadają żadnej broni miotającej. Jednak to znakomici inżynierowie, którzy potrafią skruszyć mury wrogiego zamku.

    Koszt: 20szt. złota

  • Zwiadowcy

    Zwiadowcy są niezwykle wszech­stronnie uzdolnieni i wyszkoleni. Potrafią posługiwać się równie sprawnie łukiem co mieczem. Ponadto są nieźle uzbrojeni i nie tak podatni na ostrzał wroga jak zwykli łucznicy, a dodatkowo świetnie walczą wręcz.

    Koszt: 20szt. złota, 20pkt. honoru, łuk, zbroja

  • Inżynierowie

    Inżynierowie to intelektualna elita w naszym wojsku. Budują i obsłu­gują oni machiny oblężnicze niezbędne do zdobywania wrogich zamków. Są szkoleni automa­tycznie w gildii inżynierów wtedy, gdy są potrzebni.

Premiery

  • Pudełko Stronghold Kingdoms
    Polski świat:
    5 Kwiecień 2013
    Premiera światowa:
    17 Październik 2012
  • Pudełko Stronghold 3
    Polska premiera:
    25 Październik 2011
    Premiera światowa:
    25 Październik 2011
  • Pudełko Stronghold Crusader Extreme
    Polska premiera:
    19 Wrzesień 2008
    Premiera światowa:
    28 Maj 2008
  • Pudełko Stronghold Legends
    Polska premiera:
    15 Grudzień 2006
    Premiera światowa:
    24 Październik 2006
  • Pudełko Stronghold 2
    Polska premiera:
    8 Marzec 2006
    Premiera światowa:
    19 Kwiecień 2005
  • Pudełko Stronghold Crusader
    Polska premiera:
    18 Październik 2003
    Premiera światowa:
    24 Wrzesień 2002
  • Pudełko Stronghold
    Polska premiera:
    1 Grudnia 2001
    Premiera światowa:
    18 Październik 2001

Sonda

W górę!

2001-2014 © stronghold.net.pl

Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij