Prace nadesłane zaznaczone są kolorem

Machiny wojenne w Stronghold Legends

W Stronghold Legends oprócz standardowych machin oblężniczych i obronnych, znanych z poprzednich części, mamy do dyspozycji dodatkowe urządzenia. Są one podzielone pomiędzy poszczególne typy zamków, dlatego nie spotkamy np. ziejących ogniem ptaków na murach lodowego zamku ;)

Machiny i sprzęt oblężniczy:

  • Katapulta [Catapult]

    Katapulta

    Katapulta jest machiną mobilną średniego zasięgu. Tor lotu wystrzelonego nią pocisku jest prawie poziomy dlatego nie nadają się one do ostrzeliwania celów ogrodzonych barierą. Machiny te dobrze sprawują się w niszczeniu budynków oraz murów okalających zamek. Katapulta dostępna jest w obozie oblężniczym każdego zamku.

    Koszt: 200szt. złota

  • Taran [Battering Ram]

    Taran

    Mobilna masywna kłoda okuta żelazem zawieszona na łańcuchach, zadaszona deskami - oto istota taranu. Jest on bardzo powolny ale skuteczny. Jedynym zadaniem tej ociężałej jednostki jest niszczenie bram zamków. Taran zbudujemy w obozie oblężniczym w każdym zamku.

    Koszt: 150szt. złota

  • Wieża oblężnicza [Siege Towers]

    Wieża oblężnicza

    Wieża oblężnicza służy do otwierania drogi na mury wrogiego zamku bez niszczenia bramy i bez użycia drabiniarzy. Machina ta jest ciężka i powolna, ale dodatkową zaletą jest możliwość umieszczenia na jej szczycie łuczników, którzy mogą ostrzeliwać pozycje wroga. Wieżę oblężniczą możemy zbudować w każdym obozie oblężniczym.

    Koszt: 150szt. złota

  • Zadaszenie [Cat]

    Zadaszenie

    Ta machina oblężnicza wykorzystywana jest do ochrony wojska przed strzałami łuczników i kuszników nieprzyjaciela. Bardzo przydatna podczas zakopywania fosy, ponieważ chroni całkowicie wszystkie jednostki znajdujące się pod nią. Jest bardziej wytrzymała od zwykłej tarczy, ale przez to wolniejsza. Dostępna w obozie oblężniczym w każdym zamku.

    Koszt: 100szt. złota

  • Ruchoma tarcza [Mantlet]

    Ruchoma tarcza

    Mantleta jest to drewnianą tarczą o powierzchni pokrywającej człowieka. Nadaje się do ochrony ważnych jednostek oraz machin oblężniczych (np. katapult, balist). Drewniana tarcza jest przenoszona z miejsca na miejsce przez inżyniera, a budowana jest w każdym obozie oblężniczym.

    Koszt: 10szt. złota

  • Trebusz [Trebuchets]

    Trebusz

    Trebusz jest doskonałą machiną oblężniczą do niszczenia budynków zamkowych. Po ustawieniu go na miejsce należy złożyć go w całość (przycisk Unpack). Trebusz ma większy zasięg niż katapulta, a jego pociski - ogromne głazy - zostają wystrzelone pod dużym kątem co umożliwia niszczenie celów poza przeszkodami. Można jej użyć również do miotania martwego, chorego bydła na teren zamku nieprzyjaciela. Machinę tą można zbudować w obozie oblężniczym w każdym zamku.

    Koszt: 500szt. złota

  • Zaczarowane Kule [Enchanted Orbs]

    Zaczarowane Kule

    Ta machina oblężnicza wypuszcza wielkie, magicznie kule, niszczące wszystko na ich drodze. Tylko strona Króla Artura może używać tego zaczarowanego urządzenia.

    Koszt: 200szt. złota

  • Balista Ogniowa [Fire Balista]

    Balista Ogniowa

    Balista ogniowa jest celna i spisuje się doskonale w strącaniu wrogich jednostek z murów lub niszczeniu budynków. Kilka balist potrafi wywołać duży pożar w zamku nieprzyjeciela. Ta machina dostępna jest tylko w obozie oblężniczym lodowego zamku.

    Koszt: 150szt. złota

  • Płonący Wóz [Burning Cart]

    Płonący Wóz

    Ten wóz wypełniony jest suchym sianem i smołą. Ta mieszanka wybucha po kontakcie z wrogiem wywołując pożar, mnóstwo zamieszana i chaosu. Wóz dostępny jest tylko w obozie oblężniczym zamku zła.

    Koszt: 70szt. złota

  • Miotacz Strzał [Stake Hurler]

    Miotacz Strzał

    To śmiercionośne urządzenie wyrzuca w powietrze kilka strzał, które spadając ranią wroga. Tylko siły zła mogą zbudować tą machinę.

    Koszt: 250szt. złota

  • Wyrzutnia Wilków [Werewolf Launcher]

    Wyrzutnia Wilków

    Te urządzenie stworzono ze względu na naturę wilków sił zła. Po umieszczeniu kilku z nich w pobliżu machiny, zostaną wystrzelone w powietrze na dużą odległość. Ta machina oblężnicza może ułatwić pozbycie się łuczników z wież i murów wrogiego zamku. Dostępna jest tylko w zamku zła.

    Koszt: 100szt. złota

Machiny i sprzęt obronny:

  • Koksownik [Brazier]

    Koksownik

    Koksowniki są używane przez łuczników do podpalania strzał, dlatego można postawić je tylko na murach i wieżach. Głównym celem budowania koksowników jest podpalanie wcześniej utworzonych smolnych rowów.

    Koszt: 50szt. złota

  • Rów smolny [Pitch Ditch]

    Rów smolny

    Jest to rów wypełniony smołą, którą można podpalić używając płonących strzał łuczników stojących przy koksownikach. Po podpaleniu ogień rozprzestrzenia się i może podpalić kolejne smolne rowy przy okazji zabijając nieprzyjacielskie jednostki. Smolne rowy przed odpaleniem są niewidzialne dla wroga. Nie można ich postawić w zamku Króla Artura.

    Koszt: smoła

  • Harpun na smoki [Dragon Harpoon]

    Harpun na smoki

    Te montowane na wieżach harpuny wyrządzają poważne szkody smokom i innym jednostkom powietrznym. Jeśli jesteś atakowany przez smoki to powinieneś posiadać przynajmniej kilka tych urządzeń. Można je zbudować tylko na największych wieżach ale w każdym zamku.

    Koszt: 250szt. złota

  • Płonące kłody [Burning Logs]

    Płonące kłody

    Płonące bale są poważną bronią. Po zwolnieniu zabezpieczenia bale spadają na ziemię i tocząc się wysyłają przeciwników w powietrze lub miażdżą ich. Bale muszą być zamontowane do muru, a można użyć ich tylko w zamku Króla Artura.

    Koszt: 200szt. złota

  • Mangonela [Mangonel]

    Mangonela

    Mangonele można umieszczać tylko na największych wieżach w zwykłym zamku. Ta machina wyrzuca w powietrze kamienie, które spadając potrafią zabić mnóstwo wrogich oddziałów.

    Koszt: 200szt. złota

  • Wywrotka z olejem [Oil Tipper]

    Wywrotka z olejem

    Pojemnik z olejem jest zamontowany do muru. Gdy wrogie jednostki zbliżą się i będą w zasięgu, zawartość zbiornika zostanie automatycznie podpalona i wylana prosto na nie. Po użyciu potrzeba trochę czasu, aż urządzenie napełni się. Dostępny jest tylko w zamku Króla Artura.

    Koszt: 200szt. złota

  • Fosa [Moat]

    Fosa

    Fosa służy do spowalniania wroga i jest jednym ze sposobów obrony. Aby dostać się do muru nieprzyjaciel musi najpierw zakopać fosę używając odpowiednich jednstek. Fosę można wykopać w zamku Króla Artura.

    Koszt: 40szt. złota

  • Lodowy tunel [Ice Tunnel]

    Lodowy tunel

    Lodowy tunel pozwala na szybkie przemieszcza się z jednego miejsca w zamku do drugiego. Potrzeba przynajmniej 2 tuneli, aby system zadziałał. Tunele dostępne są tylko w lodowym zamku.

    Koszt: 250szt. złota

  • Lodowe lustro [Ice Mirror]

    Lodowe lustro

    Lodowe lustro może być zamontowane na murach. Gdy wróg zbliży się, lustro wystrzeli mrożący strumień światła i zatrzyma go na kilkanaście sekund. Tylko lodowi lordowie mają do nich dostęp.

    Koszt: 200szt. złota

  • Wilcze doły [Killing Pit]

    Wilcze doły

    Jest to rów z zaostrzonymi kolcami na dnie. Jest on niewidzialny dla wroga i wypycha kolce tylko gdy zostanie odpowiednio obciążony. Lekkie jednostki takie jak łucznicy i włócznicy nie uruchomią urządzenia, natomiast rycerze i niektóre jednostki specjalne mogą łatwo stać się ofiarą tej pułapki. Dostępna jest tylko w lodowym zamku.

    Koszt:40 desek drewnianych, 2szt. złota

  • Ognisty kaczor [Fire Drake]

    Ognisty kaczor

    Ziejące ogniem kaczory mogą być ustawiane w klatkach na murach zamku ciemności. Gdy najeźdźca zbliży się do klatki zostanie potraktowany strumieniem ognia.

    Koszt: 100szt. złota

  • Pułapka [Man Trap]

    Pułapka

    Te pułapki są zmniejszoną wersją zabójczych rowów. One również nie są widoczne dla wroga, który wchodząc na pułapkę zostanie zabity kolcami wypuszczonymi do góry. Można je postawić w lodowym i mrocznym zamku.

    Koszt:10 desek drewnianych, 1szt. złota

Opis jednostek zamkowych
Opis jednostek specjalnych

Reklama

Premiery

  • Pudełko Stronghold Crusader 2
    Polska premiera:
    23 Wrzesień 2014
    Premiera światowa:
    23 Wrzesień 2014
  • Pudełko Stronghold Kingdoms
    Polski świat:
    5 Kwiecień 2013
    Premiera światowa:
    17 Październik 2012
  • Pudełko Stronghold 3
    Polska premiera:
    25 Październik 2011
    Premiera światowa:
    25 Październik 2011
  • Pudełko Stronghold Crusader Extreme
    Polska premiera:
    19 Wrzesień 2008
    Premiera światowa:
    28 Maj 2008
  • Pudełko Stronghold Legends
    Polska premiera:
    15 Grudzień 2006
    Premiera światowa:
    24 Październik 2006
  • Pudełko Stronghold 2
    Polska premiera:
    8 Marzec 2006
    Premiera światowa:
    19 Kwiecień 2005
  • Pudełko Stronghold Crusader
    Polska premiera:
    18 Październik 2003
    Premiera światowa:
    24 Wrzesień 2002
  • Pudełko Stronghold
    Polska premiera:
    1 Grudnia 2001
    Premiera światowa:
    18 Październik 2001
W górę!

2001-2017 © stronghold.net.pl

Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij