Prace nadesłane zaznaczone są kolorem

Ciekawostki ukryte w grze Stronghold

W tym dziale poznacie Easter Eggs i inne ciekawostki, które możemy spotkać w Twierdzy. Na początek słowo wyjaśnienia. Easter Eggs (dosłownie: wielkanocne jaja) są to śmieszne sytuacje, żarty ukryte w grze. Nie znajdziemy ich we wszystkich grach, ale często te śmieszne dodatki umieszczone przez autorów są dowodem, że oni często także nieźlie się bawili tworząc daną grę.

Oto kolekcja Easter Eggs i innych ciekawostek z gry Stronghold.

  1. Powitanie

    Kiedy pierwszy raz uruchamiasz Twierdzę, pada pytanie o imię. W zależności od wpisanego imienia, gra może od tej pory witać Cię wypowiedzianym przywitaniem (np. „Greetings Lady Betty”, „Greetings Lord Kevin”). Gra rozpoznaje ok. 150 popu­larnych anglojęzycznych imion (m. in. Richard, Mark, Betty, Luke, Helen, Susan).

    Jeśli chcecie, możecie sprawdzić pliki nameX (gdzie X to liczba z zakresu 1-154) w katalogu fx/speech gry. Właśnie te pliki zawierają wspomnianie przywitanie w formacie .wav. Jednak to nie wszystko, trzy ostanie pliki o numerach 152-154 zawierają przywitania z „dziwnymi” ksywkami. Są to kolejno Megadeath, Megalord, Supernoodle. Z tego co się dowiedziałem, Megalord to Eric Ouellette (jeden z autorów gry), Supernoodle to Simon Bradbury (kolejny z twórców gry). Zagadką pozostaje Megadeath…

    Powitanie
  2. „Inteligentne” odzywki komputera

    Twórcy gry zatroszczyli się także o to, aby gracze nie stracili poczucia czasu w trakcie jakiejś pasjonującej rozgrywki. Jeśli gramy kilka godzin, to komputer potrafi wypowiedzieć następujące teksty:

    • Grasz już od dłuższego czasu, Sir
    • Późno już, Sir. Nie jesteś zmęczony?
    • Mój panie, nie spałeś już kilka nocy.
    • Może byś coś przekąsił, Sir?

    Gdy pierwszy raz usłyszałem, jak komputer powiedział: Późno już, Sir. Nie jesteś zmęczony? to nie byłem pewien, czy słyszałem to naprawdę, czy mi się zdawało. Było sporo po północy, a ja grałem już kilka godzin i rzeczywiście byłem zmęczony. Więc możecie sobie wyobrazić, moją reakcję&helip; Czy ja naprawdę to słyszałem?! Chyba rzeczywiście jestem zmęczony… ;).

    Autorzy nie zapomnieli także o świętach. Gdy uruchomimy grę 10 dni przed Bożym Narodzeniem komputer przywita nas w następujący sposób:

    Zostału już tylko 10 dni na zakupy świąteczne, Panie.

    W same święta przywitanie będzie brzmiało:

    Szczęśliwego Bożego Narodzenia, Panie.

    Powyższe komunikaty znajdziecie w katalogu fx/speech gry, w plikach General_MessageXX.wav (gdzie xx, to liczby 13-18).

  3. Duch

    Jednym z najciekawszych żartów twórców gry jest umieszczenie w Twierdzy ducha. Jeśli zbudujecie Święte miejsce (jest to jedna z Rzeczy przyjemnych), to wkrótce zobaczycie jak z tej budowli na wędrówkę wyrusza niewyraźna postać. Tak! Od tej chwili macie w zamku ducha. Warto trochę na niego poklikać, aby przeczytać fajne komentarze.

    Duch Duch
  4. Kruki

    Jeśli postawicie kilkanaście Głów na palach (jest to jedna z Rzeczy przygnębiających), to możecie się spodziewać prawdziwego najazdu (a raczej nalotu) kruków.

    Kruki
  5. Pies

    O dbałości o szczegóły autorów Twierdzy, może świadczyć… sikający pies. Bez komentarza. ;)

    Pies
  6. Pijacy

    Jeśli tylko dysponujecie w Waszym zamku działającą karczmą, to pewnie w jej okolicy znajdziecie zataczające się postacie. Warto na nich kliknąc i przeczytać komentarze. Jest ich sporo, a oto próbka: Niestabilny, Na orbicie, Ćwiczy mięsień piwny.

    Pijak
  7. Chainmail.

    Ciekawostką jest plik dźwiękowy General_Message12.wav w katalogu fx/speech. W angielskiej wersji gry brzmi on: You have chainmail, my Lord. Okazuje się, że FireFly planowało, iż w grze znajdzie się udogodnienie, które powyższym komunikatem informować będzie nas o mailach, jakie nadchodzą na nasz konto. Niestety, twórcy Twierdzy nie zdążyli wprowadzić tego udogodnienia do gry, przed jej premierą.

  8. Inne…

    Z innych ciekawostek, które pamiętam:

    • nurkująca od czasu do czasu w morzu mewa, w poszukiwaniu zdobyczy
    • warto także zobaczyć podskakujące dzieci – gdy znajdą się one na jakimś dużym wzniesieniu lub dużej wieży, to wystarczy wcisnąć dwa razy spację (raz spłaszcznie terenu, drugi raz powrót do normalnego widoku). Można zauważyć, że po powrocie do normalnego widoku, dzieci skaczą w górę. Może trochę trudno to wytłumaczyć, ale jeśli to zobaczycie, to zrozumiecie ;).

Reklama

Premiery

  • Pudełko Stronghold Crusader 2
    Polska premiera:
    23 Wrzesień 2014
    Premiera światowa:
    23 Wrzesień 2014
  • Pudełko Stronghold Kingdoms
    Polski świat:
    5 Kwiecień 2013
    Premiera światowa:
    17 Październik 2012
  • Pudełko Stronghold 3
    Polska premiera:
    25 Październik 2011
    Premiera światowa:
    25 Październik 2011
  • Pudełko Stronghold Crusader Extreme
    Polska premiera:
    19 Wrzesień 2008
    Premiera światowa:
    28 Maj 2008
  • Pudełko Stronghold Legends
    Polska premiera:
    15 Grudzień 2006
    Premiera światowa:
    24 Październik 2006
  • Pudełko Stronghold 2
    Polska premiera:
    8 Marzec 2006
    Premiera światowa:
    19 Kwiecień 2005
  • Pudełko Stronghold Crusader
    Polska premiera:
    18 Październik 2003
    Premiera światowa:
    24 Wrzesień 2002
  • Pudełko Stronghold
    Polska premiera:
    1 Grudnia 2001
    Premiera światowa:
    18 Październik 2001
W górę!

2001-2017 © stronghold.net.pl

Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij