To po prostu chłopi oderwani od pługa i wcieleni do wojska z widłami w ręku, bez żadnego opancerzenia. Są nie wyszkoleni, a przez to słabi w walce wręcz. Mogą okazać się jednak przydatni do wybadania terenu wroga w celu odszukania zastawionych pułapek.
Koszt: 3szt. złota
Łucznicy to trzon naszej armii. Dzięki łukom rażą przeciwników z dużej odległości, czyniąc duże szkody w lekkozbrojnych szeregach wroga, przez co są niezbędni zarówno podczas obrony naszej twierdzy, jak i ataku zamku przeciwnika. Poza tym ci nieopancerzeni strzelcy są najszybszą jednostką piechoty w grze.
Koszt: 12szt. złota, łuk.
To najsłabsze regularne wojska dostępne w grze. Uzbrojeni są tylko w oszczep i sztylet, którym walczą, gdy wyrzucą już swój oszczep w przeciwnika. Broń miotaną odzyskują po jakimś czasie. Są nieopancerzeni, co sprawia, że poruszają się dość żwawo. Poza tym bardzo szybko zakopują fosę i nadają się nieźle do odpychania drabin przeciwnika od naszych murów.
Koszt: 6szt. złota, włócznia
To bardzo ofensywna, jednak lekkozbrojna piechota uzbrojona w wekiery. Poprzez brak lepszego pancerza są bardzo podatni na strzały łuczników. Z drugiej strony dzięki temu, że nie posiadają ciężkiej zbroi są bardzo szybcy. Nadają się doskonale przede wszystkim do szturmów na wrogie zamki. W polu nie dokazują zbyt wiele, a także podczas obrony naszych fortec na niewiele się przydadzą.
Koszt: 10szt. złota, 5pkt. honoru, wekiera
Kusznicy to druga jednostka strzelająca w grze. Są znacznie wolniejsi (zarówno w pochodzie, jak i oddawaniu kolejnych strzałów) od łuczników, a także ich zasięg jest mniejszy, jednak szkody wyrządzone przeciwnikom przez ich śmiercionośne bełty są znacznie większe. Z dużą łatwością przebijają oni nawet stalowe zbroje. Dodatkowo uzbrojeni są w skórzaną zbroję przez co są znacznie odporniejsi na ostrzał przeciwnika. Doskonale nadają się do obrony naszego zamku. Niestety w walce wręcz są tylko niewiele lepsi od wspomnianych już kolegów z armii - łuczników.
Koszt: 12szt. złota, 5pkt. honoru, zbroja skórzana, kusza
Pikinierzy to ciężkozbrojna typowo defensywna piechota. Uzbrojeni w długą pikę i metalową zbroję nadają się świetnie do obrony naszego zamku, przez swoją niezwykłą odporność zarówno na ciosy, jak i ostrzał przeciwnika. Potrafią bardzo długo bronić dostępu do naszej twierdzy. Jednakże w polu i podczas ataków na wrogie zamki spisują się równie dobrze. Mogą stanowić dobrą ochronę sprzętu oblężniczego i naszych strzelców przed wycieczkami. Ponadto nadają się doskonale do zasypywania wrogiej fosy, bo są bardzo odporni na ostrzał.
Koszt: 10szt. złota, zbroja, pika
Zbrojni to świetnie wyszkoleni, zdyscyplinowani i skuteczni wojownicy uzbrojeni w miecze i opancerzeni metalowymi zbrojami. Są wszechstronni i świetnie sprawują się wszędzie: zarówno podczas obrony naszego zamku, bitwy w polu, jak i oblężenia twierdzy nieprzyjaciela. Poza tym są oni bardzo odporni na strzały i razy wrogich jednostek, a ponadto sami świetnie wyszkoleni w fechtunku z łatwością kładą gęstym trupem wrogie szeregi, chyba, że trafią na równych sobie. Niestety są bardzo powolni co niejako wyklucza ich z szybkiego szturmu.
Koszt: 40szt. złota, 10pkt. honoru, miecz, zbroja
To nasi najwierniejsi i najlepsi wojacy. Doświadczeni i zaprawieni w wielu bojach – swoiści fechmistrzowie. Od młodych lat szkoleni w szermierce i jeździe konnej. Dzięki temu nie mają sobie równych w walce wręcz, a ponadto są niezwykle szybcy, gdy poruszają się konno. Opancerzeni w znakomite zbroje płytowe są najbardziej odporną jednostką w grze (są równie wytrzymali co władca). Niezawodni i przydatni w każdej okoliczności – szczególnie ich siła wyzwala się podczas wycieczek i walki w polu, gdzie sieją zamęt i zniszczenie w szeregach wroga.
Koszt: 100szt. złota, 50pkt. honoru, miecz, zbroja
Saperzy to wojacy, którzy nie nadają się ani do walki wręcz, ani nie posiadają żadnej broni miotającej. Jednak to znakomici inżynierowie, którzy potrafią skruszyć mury wrogiego zamku.
Koszt: 20szt. złota
Zwiadowcy są niezwykle wszechstronnie uzdolnieni i wyszkoleni. Potrafią posługiwać się równie sprawnie łukiem co mieczem. Ponadto są nieźle uzbrojeni i nie tak podatni na ostrzał wroga jak zwykli łucznicy, a dodatkowo świetnie walczą wręcz.
Koszt: 20szt. złota, 20pkt. honoru, łuk, zbroja
Inżynierowie to intelektualna elita w naszym wojsku. Budują i obsługują oni machiny oblężnicze niezbędne do zdobywania wrogich zamków. Są szkoleni automatycznie w gildii inżynierów wtedy, gdy są potrzebni.
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij