Tryb swobodnego budowania:
Na mapach tworzonych w trybie swobodnego budowania możesz dodawać własne zdarzenia oraz scenariusze inwazji. Podczas gry na takiej mapie w dowolnym momencie naciśnij klawisz F1 i wybierz inwazję lub zdarzenie, które chcesz zainicjować.
Tryb dla wielu graczy:
Tryb dla wielu graczy oferuje teraz opcję "Potężne mury" - jej włączenie powoduje, że wojska nie mogą atakować murów i baszt, a jedynie sprzęt oblężniczy jest w stanie zagrozić fortyfikacjom.
W trybie dla wielu graczy można teraz zablokować zawieranie sojuszy podczas gry.
Możesz teraz opanować bramę w fortyfikacjach wroga, wprowadzając na jej szczyt swoich żołnierzy. W momencie, kiedy Twoje wojska znajdą się na szczycie bramy, zostanie ona automatycznie otwarta.
Edytor map:
Znajdując się w edytorze map, po naciśnięciu kombinacji klawiszy ALT + , [przecinek] uzyskujesz dostęp do opcji zmiany wielkości mapy. UWAGA! Zmniejszając mapę, utracisz obszar gry na jej krawędziach ? korzystaj z tej funkcji ostrożnie, gdyż wprowadzonych zmian nie można później anulować.
Dodatkowe:
Jeżeli w trybie dla wielu graczy wojska przyjęły postawę agresywną, będą dotąd automatycznie atakować wrogie budynki, aż w pobliżu nie pojawi się wroga jednostka, przeciwko której mogłyby się zwrócić.
Lord może w dowolnym momencie powrócić do siedziby - wystarczy, że wydasz mu taki rozkaz, wybierając go i klikając na siedzibie.
Za pomocą klawiszy: Q, W i E narzucasz swoim oddziałom postawy bojowe - odpowiednio: 'Ani kroku', 'Postawa defensywna' i 'Postawa agresywna'.
Wybór oddziału i dwukrotne kliknięcie na miejscu docelowym spowoduje, że będzie on wędrował w swoim tempie, nie dostosowując go do prędkości marszu pozostałych zaznaczonych oddziałów.
Na ekranie konfiguracji trybu wieloosobowego ostatnie cztery wpisane adresy IP są zapamiętywane i można przełączać się między nimi, klikając na przycisku, który znajduje się obok pola wprowadzania adresu IP.
II. Rozwiązane problemy
Mechanizm grupowania wojsk za pomocą klawisza CTRL i klawisza z cyfrą działa teraz poprawnie.
Jeżeli wrzący olej zostanie wylany na budynek lub machinę oblężniczą, nastąpi ich zapalenie.
Obecność jabłoni nie powoduje już pojawiania się dodatkowych drzew.
Atakując wrogi zamek (podczas gry w trybie dla jednego gracza), nie możesz już korzystać z komendy 'Atakuj obszar', aby bez uszczerbku zabić z oddali wrogich łuczników na wieżach.
W tej wersji patcha zastosowano nowszą wersję mechanizmu zabezpieczającego przed kopiowaniem. Powinno to rozwiązać kilka problemów, w tym ten, gdy po kliknięciu na przycisku GRAJ płyta CD zaczynała być odczytywana, na ekranie pojawiała się ikona i logo, a gra po chwili powodowała przywrócenie pulpitu Windows.
Rozprzestrzeniająca się epidemia (zaraza) jest teraz mniej niebezpieczna.
Twoi żołnierze nie poniosą już śmierci, jeżeli będą stali zbyt blisko balisty prowadzącej ostrzał.
Podczas przełączania zadań w systemie Windows mowa wewnątrz gry nie będzie odtwarzana.
Jeżeli nakażesz załogom wielu wież oblężniczych atak tego samego fragmentu fortyfikacji wroga, tylko ta, która pierwsza dotrze na miejsce, rozpocznie działania oblężnicze.
Rozwiązano problem, który powodował niekiedy utrudnienia w poruszaniu się jeleni.
Łucznicy i kusznicy automatycznie biorą na cel psy bojowe, kiedy tylko zostaną one wypuszczone z klatek.
Budowa klatki (kojca) psów bojowych kosztuje dwa razy więcej złota i wymaga 10 jednostek drewna.
Poprawiono błąd, który powodował zawieszanie się komputera podczas wydobywania zbyt dużych ilości smoły.
Kliknięcie na składzie smoły przy włączonej komendzie 'Nie kop!' nie ma już żadnego wpływu na wydobycie smoły.
Ustalenie zarysów fosy nie usuwa już warstwy zabrudzeń z ziemi.
Łucznicy nie biorą na cel katapult bez załogi, pozwalając Twoim jednostkom objąć nad nimi kontrolę.
Przycisk naprawy jest wyłączony, jeżeli w pobliżu znajdują się jednostki przeciwnika.
Duch, który pojawia się od czasu do czasu na mapie, nie jest już wliczany do aktualnej populacji Twoich poddanych.
Jeżeli masz dość broni, aby sformować w koszarach wojsko, nie będzie się już pojawiał komunikat 'Wymagana broń'.
Wszystkie rzeczy przyjemne i nieprzyjemne mogą być spalone i mają swoje paski stanu.
Wyłączenie dźwięku na etapach samouczka nie powoduje już automatycznego pomijania komunikatów z przyciskiem POMIŃ.
Poprawiono ułatwienie związane z amunicją do broni oblężniczych.
Na mapie "Obrona ojczyzny" można już budować bramy.
Kamieniarze będą przebywać w pobliżu kamieniołomów.
Wróg będzie ostrzeliwał kopaczy chodników minowych.
Trudniej teraz przypadkowo kliknąć na przycisku ANULUJ GRĘ, który pojawia się w oknie informacji o błędzie związanym z resynchronizacją połączenia podczas gry w trybie wieloosobowym.
Rozwiązano problem zasięgu wystrzeliwanych krów.
Skład zapasów właściwie podaje teraz ilość zgromadzonej smoły.
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij