Nazywam się Simon Bradbury, jestem współzałożycielem Firefly Studios i projektantem Stronghold Kingdoms. Firefly jest chyba najbardziej znane dzięki serii gier RTS pt. "Stronghold". Obecnie pracujemy nad dwoma projektami, z których jeden to Stronghold Kingdoms, a drugi przedstawimy wkrótce!
Pracujemy nad Stronghold Kingdoms ponad 2 lata i teraz właśnie poszedł czas zamkniętych testów alfa. Spotkaliśmy się z ogromną reakcją graczy na zapowiedź gry i będziemy przyjmować coraz więcej osób do testów beta.
Kingdoms rozgrywa się w średniowieczu w podzielonym królestwie. Gracze będą mieli możliwość zmiany biegu historii! Zaczynając jako "idiota z wioski" gracze będą szybko wspinać się w górę rankingu, dążąc do zdobycia urzędu, władzy i prestiżu w społeczeństwie średniowiecznym. Powstaną sojusze i bloki władzy, a polityka, handel i dyplomacja będą kierowane regułą żelaznej pięści!.
Zasadniczo jest to bardzo lekki klient PC (który można będzie uruchomić na prawie wszystkim!), który działa bardzo podobnie jak gry przeglądarkowe, komunikujące się z serwerem w internecie. Klient PC pozwala nam na o wiele bogatszą grafikę, niż gry przeglądarkowe, z lepszymi możliwością kontroli i wsparcia technicznego. Zasadniczo Stronghold Kingdoms siedzi gdzieś pomiędzy grą RTS "Stronghold" i przeglądarkowymi takimi jak Tribal wars i Travian.
Tak - wszystkie mapy będą zlokalizowane i będą bardzo szczegółowym odzworowaniem map politycznych regionów świata. Np. Wielkiej Brytanii czy średniowiecznych Niemiec.
Niezupełnie. Możesz wysłać wojsko do obozu przed zamkiem innego gracza, a następnie rozbić go na kawałki! Poważnie, można grać spokojnie i skoncentrować się na rolnictwie, handlu, dyplomacji, polityce i zakresie działań mniej agresywnych. Ważne jest, aby uświadomić sobie, że Stronghold Kingoms wcale nie jest RPG stworzonym np. na wzór WOW. To jest gra typowo strategiczna.
Gracze będą projektować i budować zamki i bardzo podobnie jak w Stronghold, dobry układ będzie dużo łatwiejszy do obrony. Podczas oblężenia zamku atakujący gracz umieszcza swoje wojska wokół zamku (lub w ogólnym rejonie, jeżeli nie ma on raportu wywiadu) i wciska "Launch Attack". Nie będzie to RTS, w którym kontroluje się wojska w czasie rzeczywistym, ale musisz pilnować bitwy, ponieważ wydane rozkazy będą modyfikować zachowanie żołnierzy i mogą wpłynąć na wynik oblężenia.
Grabież, zrównanie z ziemią, przechwycenia i plądrowanie to różne rodzaje ataków, które można wybrać jako osoba atakująca.
Wojny na ogół wyrastają pomiędzy różnymi frakcjami i grupami struktury władzy gry.
Możliwe jest stracić wszystkie swoje wioski i budynki, ale w rzeczywistości bardzo trudno to zrobić i nie będzie sposobów zapobiegania bardzo szkodliwym atakom (przechwytywanie itp.), podczas gdy jesteś z dala od komputera, itp. Nawet jeśli wszystko stracisz, punkty rankingu i badania pozostaną, więc będzie można bardzo szybko ponownie zacząć grę.
Tak, będziemy! Obecnie mogę powiedzieć, że są nory wilków i obozy bandytów, rozpraszające testerów alfa, ale mamy wiele innych pomysłów na PvE, które obecnie testujemy na naszym serwerze developerskim.
Będzie wiele społecznych powiązań z sieciami geograficznymi, takimi jak lokalne "parafie" czy "hrabstwa", oraz bazujące na podziale siły "frakcje" i "domy". Pojawią się również wbudowane powiązania społeczne, takie jak Liga lordów i wasale. Szczegółowych zasada czatu i wyszukiwania nie możemy jeszcze ujawnić, ale ponieważ korzystamy z klienta PC możemy sobie pozwolić na to, aby użytkownik otrzymał bogaty zestaw narzędzi.
Frakcje tworzone i zarządzane przez graczy mogą łączyć się w silniejsze domy, które mają swój kolor na mapie politycznej. Wybory odbywają się na każdym szczeblu administracyjnym. Od małych parafii, powiatów, województw aż do króla lub królowej kraju.
Zdecydowanie jest to kluczowy element gry. Wraz ze wzrosem poziomu użytkownika otrzymuje on punkty badań, które może przeznaczyć na dowolne z dostępnych 700 badań. Każde z ramion drzewa badań otwiera różne możliwości. Wiele z nich będzie chciał robić każdy, ale będą i takie, nad których wyborem trzeba będzie strategicznie pomyśleć i zdecydować czy pasują one do twojego stylu gry.
Tak, nowi gracze będą rozwijać się, w nowej części kraju, a ostatecznie gra jest wygrana na przykład przez kontrolowanie wszystkich królestw. Nawet bardziej rozwinięci gracze będą potrzebować pomocy, aby tego dokonać i dobry gracz zawsze będzie przydatny w każdym domu. Więksi gracze mogą być surowo karani za ataki na mniejszych graczy, poprzez utratę honoru.
Gra będzie wydana w wersji pudełkowej i cyfrowo. Ale nie zdradzamy jeszcze szczegółów modelu płatności!
Następny pobór na testerów odbędzie się kiedy przejdziemy do zamkniętych beta-testów. Odwiedźcie StrongholdKingdoms.com, aby zarejestrować się.
Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij